سخت گیری دولت چین نسبت به پالایشگاه های خصوصی

دولت چین، در راستای سیاست اشباع شدن عرضه‌ی سوخت، اقدام به سخت‌گیری‌هایی نسبت به پالایشگاه‌های خصوصی کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، پالایشگاه‌های چینی خصوصی، به منظور تولید سوخت بیشتر، اقدام به جعل نوع سوخت‌های تولیدی خود می‌کنند تا احتمالا از پرداخت دو میلیارد مالیات فرار کنند. در همین راستا، دولت چین سخت‌گیری‌هایی در جهت جلوگیری از فعالیت پالایشگاه‌های خصوصی کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

طبق گزارش نشریه پیپلز دیلی چین، شرکت «هنگلی پتروکمیکال» دو نوع سوخت دیزل و بنزین را به نام سوخت‌های دیگری فروخته که مالیات کمتری دارند. در نتیجه این شرکت حدود ۱۳ میلیارد یوآن صرفه جویی کرده است.

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: اگر این مطلب درست باشد، به معنای سخت گیری بیشتر دولت چین نسبت به پالایشگاههای خصوصی خواهد بود. دولت چین پیش از این دست به اقداماتی زده بود تا تولید این پالایشگاهها را محدود کند زیرا تولید پالایشگاههای خصوصی بسیار سریعتر از تقاضا برای سوختها رشد کرده و باعث ایجاد اشباع عرضه سوخت و آسیب دیدن حاشیه سود پالایشگاهها شده است.

پکن به منظور کاهش اشباع عرضه سوخت، به پالایشگاههای دولتی دستور داده است فروش سهمیه واردات نفت خام خود به پالایشگاههای خصوصی را متوقف کنند و همچنین سهمیه واردات پالایشگاههای خصوصی را در نیمه دوم امسال به ۳۵.۲۴ میلیون تن کاهش داده که معادل ۳۵ درصد کاهش است.

بیشتر بخوانید:

پالایشگاه های نفت چین، روزانه ۱۴.۸میلیون بشکه فرآوری می کنند

عراق؛ میزبان جدید چین برای ساخت پالایشگاه نفت

پالایشگاههای خصوصی عامل اصلی رشد واردات نفت خام چین در چند سال اخیر بوده اند و از فضای رگولاتوری نسبتا آسان بهره برده اند. با این حال به نظر می رسد این وضعیت تغییر می کند و پالایشگاههای خصوصی به هدف ادعاهای فرار مالیاتی و نقض قانون محیط زیست تبدیل شده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پالایشگاههای خصوصی در یک چهارم از ظرفیت پالایش چین سهم دارند. پالایش نفت چین ماه میلادی گذشته به رکورد ۱۴.۸ میلیون بشکه در روز رسید با این حال پایینتر از نرخ میانگین روزانه در نیمه اول سال بود که به ۱۵.۱۳ میلیون بشکه در روز رسید. این نرخ و احتمالا میزان واردات نفت خام چین در نیمه دوم سال کاهش پیدا می کند زیرا برخورد دولت با پالایشگاههای خصوصی به همراه قیمتهای بالاتر نفت، تقاضا را کمتر خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *