اعزام رزمناو «بایرن» به دریای چین جنوبی

خبرها حاکی از این است که آلمان یک رزمناو خود را به دریای چین جنوبی اعزام کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، روز گذشته آلمان یک فروند رزمناو به دریای چین جنوبی فرستاد. گفتنی است این اقدام در جهت هماهنگی با کشورهای غربی نظیر انگلیس و آمریکا صورت گرفته است، اعزام رزمناو آٖلمان برای اولین بار دو دهه گذشته روی داده است که طی آن حضور نظامی این کشور را در منطقه بیشتر از قبل کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» منتشرشده، آمده است: رزمناو «بایرن» برای استقرار ۶ ماهه خود از پایگاه دریایی «ویلهلم شهاون» شمال غربی آلمان، با بیش از ۲۰۰ ملوان عازم دریای چین جنوب شد. «هایکو ماس» وزیر امور خارجه  آلمان در این باره گفت که منطقه هند و اقیانوسیه بخشی از جهان است که در آن نظم بین المللی آینده تعیین خواهد شد و بنابراین حضور آلمان در آن مهم است.

ماس گفت: «هدف ما مشارکت و مسئولیت حفظ نظم بین المللی مبتنی بر قاعده است.»

در حال حاضر، آلمان بخشی از تلاش بین‌المللی برای نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی است و به طور فعال در حال ایجاد مشارکت در منطقه است.

«آنگرت کرامپ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان نیز در این باره گفت: «پیام روشن است. ما به همراه شرکا و متحدانمان برای ارزش‌ها و منافع خود دفاع می‌کنیم.برای شرکای ما در هند و اقیانوس آرام، این واقعیت است که مسیرهای دریایی دیگر باز و ایمن نیستند. در منطقه هند و اقیانوسیه تصمیمات مهمی در مورد صلح، امنیت و رفاه گرفته خواهد شد.»

«نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در ماه ژانویه با کرامپ کارنباور مذاکره  و ابراز علاقه کرد که یک کشتی آلمانی در تمرینات مشترک با واحدهای نیروهای  ژاپن شرکت کند.

این در حالی است که  وزارت دفاع چین روز جمعه در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز ناو هواپیمابر انگلیس در دریای جنوبی چین هشدار داد. «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت، کشورش به آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد اما به شدت با فعالیت‌هایی که اهداف تحریک‌آمیز را دنبال کنند مخالف است.

این مقام چینی گفت: «این اقدام هرگز نباید تلاشی برای بی‌ثبات کردن صلح منطقه باشد که [این اقدامات] شامل همکاری‌های نظامی اخیر بین انگلیس و ژاپن می‌شود».

بیشتر بخوانید:

رهبران کشورهای آلمان، چین و فرانسه به مذاکره نشستند

ساخت فرودگاه دریایی ۲۳ میلیاردی در هاینان

 

علاوه بر این، روزنامه چینی «گلوبال تایمز» نیز  جمعه گذشته با اشاره به این تحرکات نوشت: «ایده اصلی حضور بریتانیا در دریای جنوبی چین، خطرناک است».

این روزنامه افرود: «اگر لندن تلاش کند حضور نظامی خود در این منطقه دارای اهمیت ژئوپولیتیک تثبیت کند، فقط وضع فعلی منطقه را مختل می‌کند و اگر اقدامی واقعی علیه چین صورت گیرد، با شکست مواجه خواهد شد».

وزارت دفاع انگلیس اخیراً مدعی شده که ناوگروهی با همراهی ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» مستقیم‌ترین مسیر را برای رساندن خود به رزمایشی با متحدانش انتخاب کرده است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس مدعی شده است: «همچنان که شاهد مایل شدن قدرت به سمت منطقه اقیانوس هند-آرام هستیم، متعهد به همکاری با شرکای خود در این منطقه به‌منظور دفاع از ارزش‌های دموکراتیک، مقابله با تهدیدات و ایمن نگه‌داشتن ملت‌های خود خواهیم بود».

هشدارهای وزارت دفاع چین در حالی صورت می‌گیرد که به گزارش گاردین، انگلیس قصد دارد در سال جاری میلادی، دو کشتی جنگی دیگر را نیز وارد منطقه دریای جنوبی چین کند.

به گفته والاس این دو کشتی جنگی انگلیسی با اسامی «اچ‌ام‌اس اسپِی» و «اچ‌ام‌اس تامار» به قصد پشتیبانی از عملیات‌های ژاپن، استرالیا، سنگاپور و احتمالاً آمریکا اعزام خواهند شد.

ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» انگلیس و ناو گروه آن سه شنبه گذشته بدون توجه به هشدارهای چین وارد آب‌های دریای چین جنوبی شد. این ناوگروه به نیرو‌های دریایی آمریکا و استرالیا پیوسته است که مدعی هستند که برای تردد امن دریایی در این منطقه حساس حاضر هستند.

چین بارها گفته است که حضور قوای بیگانه در آب‌های منطقه گامی تنش زا و برخلاف صلح و امنیت منطقه است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *