پرونده توزیع کنندگان تراشه روی میز رگولاتوری چین

بنا به خبرهای رسیده، اداره تنظیم بازار چین آغاز به تحقیقات در خصوص فعالیت توزیع‌کنندگان تراشه کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، با توجه به گرانی تراشه در بازار خودروی چین اداره تنظیم بازار (SAMR) این کشور قصد دارد بر نحوه فعالیت توزیع‌کنندگان تراشه در صنعت خودروسازی تحقیقاتی انجام دهد. این سازمان در بیانیه‌ای که اخیرا منتشر کرد، گفت: در واکنش به چالش‌های برجسته مانند سوداگری و قیمت‌های بالا در بازار تراشه‌های خودروسازی، تحقیقاتی درباره توزیع کنندگان این محصول انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

اولین روند کاهش فروش در صنعت خودروسازی چین پس از 13 سال

«سایک جی ام» چین، ۸۸۴ هزار خودروی الکتریکی فروخت

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: در این بیانیه ذکر شده با رصد قیمت‌ها و گزارش‌دهی تحولات بازار، به نظر می‌رسد شرکت‌ها قیمت محصولات‌شان را بالا برده‌اند. این سازمان تعهد کرده تا درباره هرگونه اقدام غیر قانونی مانند احتکار، بالابردن قیمت‌ها و هرگونه تبانی، تحقیقاتی انجام دهد و خاطیان را مجازات کند.

چالش جهانی کمبود تراشه از دسامبر ۲۰۲۰ میلای آغاز شد و در زنجیره‌های ذخایر و سخت افزار اختلالاتی ایجاد کرد. از آن زمان تاکنون این چالش روی تولید طیف وسیعی از گجت ها و محصولات تأثیر گذاشته است.

در ماه ژوئن مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل اعلام کرد کمبود تراشه تا پایان ۲۰۲۱ ادامه می‌یابد و وضعیت این بازار حدود ۲۰۲۳ میلادی به حالت نرمال بر می‌گردد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *