قطار مگلو با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت کارش را آغاز کرد

مگلو، سریع‌ترین قطار جهان از شهر چینگ‌دائو چین کارش را آغاز کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، سریع‌ترین قطار جهان به نام «مگلو» با سرعت حداکثر ۶۰۰ کیلومتر در ساعت از شهر چینگ دائو واقع در شرق چین کارش را آغاز کرد. این قطار توسط شرکت راه آهن ساخته شده و یکی از انواع قطارهای متکی به نیروی میدان الکترومغناطیسی است که فاصله قطار با ریل و تاثیر منفی اصطکاک بر ساعت را از بین می‌برد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط صفحه اینستاگرام یورونیوز منتشر شده، آمده است: لیانگ جیانینگ، مدیر کل و مهندس ارشد شرکت راه و آب چین، به خبرگزاری رسمی چین گفت که این قطعه به سرعت بالا رفت، آلودگی صوتی پایینی نیز دارد و در سایر قطعات پرسرعت به تعمیر و نگهداری نیاز دارد.

QINGDAO, CHINA – JULY 20, 2021 – A view of China’s 600kmph high-speed maglev transportation system in Qingdao, Shandong Province, China, July 20, 2021. It is the world’s first high-speed maglev transport system designed to reach speeds of 600 kilometers per hour. (Photo credit should read Costfoto/Barcroft Media via Getty Images)

بیشتر بخوانید:

قطاری با سرعتی باور نکردنی

قطاری که از چین به ایران می رسد

در حال حاضر، متوسط ​​سرعت قطعات پرسرعت در چین حدود 3500 کیلومتر در ساعت است، در حالی که هواپیماها با سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز قرار بگیرند. توسعه راه آهن پرسرعت با اتکا به قطرهای مگلو اولویت اصلی دولت چین برای کاهش زمان و هزینه تردد میان شهرهای بزرگتر این کشور است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *