پکن مهمترین شریک تجاری دولت جدید پرو

در تازه‌ترین اخبار منتشر شده دولت جدید پرو در نخستین هفته از ریاست خود از پکن به عنوان مهمترین شریک تجاری خود یاد کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، براساس منابع خبری رویترز پدرو کاستیو رئیس‌جمهور جدید و چپگرای پرو در نخستین هفته از ریاست خود پکن را به عنوان مهمترین شریک تجاری خود اعلام کرده است. پرو کشوری از آمریکای لاتین است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: منابع دولتی به رویترز گفته اند از زمانی که کاستیلو در ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) به ریاست جمهوری پرو رسید، مقامات دولتی با سفیر چین و مدیران معادن این کشور دیدار کرده اند تا نه تنها در خصوص سیاست های مرتبط با صنایع گفت و گو کنند بلکه توافقنامه تجارت آزاد پیشین را که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ امضا شد، مورد بحث قرار دهند.

به گفته تحلیلگران، کاستیو قصد دارد پرو را به سمت چپ متمایل کند، اگرچه حفظ روابط خوب با چین در اولویت همه رهبران اخیر پرو بوده است.

بیشتر بخوانید:

فاز اول پروژه خازن در ژائو چینگ کلید خورد

رونمایی نسل دوم تلویزیون مستر TV شیائومی در چین

«خورخه هاینه» استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه بوستون و سفیر سابق شیلی در چین، در مصاحبه‌ای در خصوص سوق دادن پرو به چپ توسط رئیس جمهوری جدید گفت: «این امر ویژگی ایدئولوژیکی ندارد، بلکه عملگرایانه است».

به گفته کارشناسان، سیاست مالیات بر معادن برای چین بسیار مهم است، چرا که شرکت‌های چینی مهمترین استخراج کنندگان مس در پرو هستند که دومین کشور تولید کننده این فلز با ارزش در دنیا است.

کاستیو گفته است که می خواهد درآمدهای مالیاتی بیشتری از شرکت های معدنی دریافت کند و به طور بالقوه قصد دارد معاملات ثبات مالیاتی را که مانع از افزایش چنین توافقاتی با بسیاری از معدنچیان می شود، پاره کند.

گزارش‌ها در هفته اخیر همچنین حاکی از انتخاب واکسن چینی کووید-۱۹ برای مردم پرو از سوی رئیس جمهوری جدید است. واکسن فایزر آمریکایی تاکنون واکسن اصلی در پرو بوده است، اما کاستیلو اعلام کرده است که امروز جمعه واکسن سینوفارم چینی را تزریق خواهد کرد. سال گذشته و در پی واکسیناسیون اولیه و مخفیانه چند مقام پرو رسوایی بزرگی در ین کشور آمریکای لاتین به راه افتاد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *