ذخایر ارزی چین از سه تریلیون و 200 میلیارد دلار گذشت

بنا به اعلام منابع خبری، ذخایر ارزی چین از مرز سه تریلیون و 200 میلیارد دلار گذشت.

به گزارش تجارت ایران و چین، طی اخبار رسیده از بلومبرگ ذخایر ارزی چین از سه تریلیون و 200 میلیارد دلار نیز گذشت. پس از یک وقفه در فعالیت کارخانه‌ها و شرکت‌های تجاری، این مجموعه‌ها مجددا کار خود را آغاز کردند. همین امر موجب شد تا ذخایر ارزی چین در ماه ژوئن روند صعودی خود را ادامه دهد، این در حالی است که بانک مرکزی چین در اقدامی طی چند هفته اخیر نقدینگی گسترده‌ای به بازار وارد کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشي که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۲۲ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۳۶ میلیارد دلار رسیده است.

چین بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی جهان است و به نظر می رسد با توجه به بازگشایی بخش بزرگی از اقتصاد این کشور، روند صعودی میزان ذخایر ارزی ادامه پیدا کند. طی ماه های اخیر چین به لطف اجرای سیاست های سخت‌گیرانه روی سرمایه از خروج منابع ارزی به خارج از این کشور تا حد زیادی جلوگیری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

یوآن چین رکورد جدید خود از ذخایر ارز جهان را ثبت کرد

رشد چشمگیر ذخایر ارز خارجی چین

تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۴.۳۷ میلیارددلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۱۸.۴ میلیارد دلار بیشتر شده است.

سخنگوی دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین با اشاره به حفظ ثبات در محیط کلان اقتصادی چین با وجود افزایش نااطمینانی ها گفته است که دولت از طریق بهبود ساختارهای اقتصادی و تعادل‌بخشی به میزان عرضه و تقاضا در بازار ارز، به دنبال تداوم رشد نیرومند ذخایر ارزی خود در آینده است.

وی افزود: زیرساخت های اقتصاد چین بسیار نیرومند هستند و با تداوم اجرای اصلاحات مورد نیاز برای مقابله با ریسک‌ها و چالش های موجود، میزان ذخایر ارزی در سطح مطلوب باقی خواهد ماند.

چین بزرگ ترین دارنده ذخایر ارزی در جهان محسوب می شود.  در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱،   کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۰ با دو میلیارد و ۲۶۲ میلیون دلار و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۱۴ با ۳ تریلیون و ۹۹۳ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *