وی چت با شرکت تنست چه کرد؟

خبرها حاکی از این است که شرکت تنست به دلیل نقض قوانین حافظت از کودکان به واسطه یک قابلیت در آپ وی چت با شکایتی رسمی مواجه شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرکت تنست(شرکت مادر تنست) طی ایجاد یک قابلیت در آپ ویچت”youth mode” با شکایتی رسمی مواجه شد. این اعتراض به دلیل نقض قوانین حفاظت از کودکان صورت گرفت. گفتنی است تاکنون توصیح داده نشده که به چه دلیل این قابلیت نقض قانون کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط دنیای اقتصاد منتشر شده، آمده است: با فعال شدن این قابلیت جدید ویچت، اجازه دسترسی به پرداخت‌ها، یافتن دوستان در فاصله نزدیک و برخی بازی‌های آنلاین برای کاربران نوجوان مسدود می‌شود. این قابلیت در حقیقت یک ابزار کنترل برای والدین در اپلیکیشنی است که قابلیت‌های مختلفی در چین دارد.

بیشتر بخوانید:

عدم دسترسی کاربران چینی به وی چت

چرا «و‌ی چت» در ایران فیلتر است؟

تنسنت هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. اما این شرکت اخیرا محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای بازیکنان جوان بازیHonor of King وضع کرده و مدت زمان بازی را برای این دسته از کاربران به یک ساعت در روزهای عادی هفته کاهش داده است. البته این شکایت ممکن است بخشی از یک اقدام وسیع‌تر باشد. رسانه دولتی چین چندی پیش از صنعت بازی‌های رایانه و پلت‌فرم‌های آنلاین انتقاد کرده بود. مقامات نیز خواستار آن شده‌اند که از کودکان در برابر تهدیدهای آنلاین بهتر حفاظت شود.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *