صنعت چین در رکود درجا می زند؟

در ماه ژوئیه رشد صادرات در چین روند کاهش داشته، در برابر آن واردات نیز در این کشور با تاخیر مواجه شد. طبق پیش‌بینی نظر تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی احتمال رکود بیشتر در نیمه دوم سال جاری در بخش صنعت چین وجود دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، صادرات در چین در ماه ژوئیه با کاهش روبرو و در مقابل آن واردات نیز با تاخیر مواجه شد. در حالی که جهان رفته رفته از تشدید محدودیت‌های کرونایی کم و تجارت روند بهبود خود را طی می‌کند اما به اعتقاد برخی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در بخش صنعت چین احتمال رکود بیشتر وجود دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزاشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: ماه گذشته، صادرات چین پس از افزایش 32.2 درصدی در ماه ژوئن، رشد 19.3 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد. به گفته تحلیلگران نظرسنجی رویترز، انتظار می رفت که این افزایش 20.8 درصد باشد.

در عین حال، واردات این کشور نسبت به سال قبل 28.1 درصد افزایش یافته است که از نظر پیش بینی افزایش 33 درصدی در نظرسنجی تحلیلگران و رشد 36.7 درصدی در ماه قبل از آن، کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کریدور ریلی چین، موضوع داغ صنعت حمل و نقل

اولین روند کاهش فروش در صنعت خودروسازی چین پس از 13 سال

بر اساس این گزارش، تقاضا برای سنگ آهن، که برای صنعت فولاد سازی ماده حیاتی است، در ماه های اخیر کاهش یافته است.

مهار سریع بیماری همه گیر کووید_19 و همچنین واکسیناسیون سراسری موفقیت آمیز، به بزرگترین صادرکننده جهان یعنی چین کمک کرد تا اقتصاد خود را پس از رکود ناشی از این بیماری در چند ماه اول سال 2020 به سرعت احیا کند.

با این حال، وقوع سیل‌های فصلی و عوامل اقلیمی در ماه ژوئیه، همراه با موارد جدید ابتلا به کرونا که عمدتا توسط نوع دلتا ایجاد می شود، دولت های محلی را مجبور به تعطیلی خطوط تولید در مناطق قرنطینه شده کرد و به طور موقت فعالیت برخی از مشاغل متوقف شد.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *