حمایت چین از هواوی در برابر اظهارات یک مقام آمریکایی

با انتشار اخباری مبنی بر اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در برزیل در خصوص فعالیت شرکت هوآوی، چین واکنش خود را صریحا اعلام کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، سی جی تی ان خبری در خصوص بیانیه روز جمعه توبیاس برادفورد سخنگوی سفارت آمریکا در برزیل درباره سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به برزیل درباره شرکت هوآوی منتشر کرد. وی از نقش هوآوی در حوزه تامین امکانات مخابراتی در برزیل و سایر کشورها ابراز نگرانی کرد. در مقابل سخنگوی چین در سفارت برزیل، نسبت به اظهارات منفی وی واکنش خود را صریحا اعلام کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است : سخنگوی سفارت چین در برزیل در واکنش به این موضوع نارضایتی جدی خود را بیان داشت و از مخالفت قاطع خود با این نوع مداخلات در راه اندازی خدمات نسل پنجم تلفن همراه در دیگر کشورها و تخریب همکاری عادی بین چین و برزیل خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در حملات مخرب به میزان امنیت فناوری نسل پنجم چین و شرکت‌های چینی واقعیت‌ها نادیده گرفته می‌شوند و قصد واقعی آمریکا آن است که چین و شرکت‌های فناوری پیشرفته چینی را سرکوب کرده و از ایده “اول آمریکا” و کنترل انحصاری دنیای فناوری آن پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید:

ضربه ای که تحریم های آمریکا به هوآوی وارد کرد

مشتریان هوآوی را به اپل ترجیح می دهند

به گفته وی هواوی در سی سال گذشته، بیش از 1500 شبکه مخابراتی در بیش از 170 کشور و منطقه جهان راه‌اندازی کرده و هم اکنون یک سوم جمعیت جهان را تحت پوشش قرار داده است و تا به حال حتی یک مورد رخداد امنیت سایبری در این شبکه ها رخ نداده است. هواوی از زمان آغاز فعالیت خود در برزیل در 22 سال قبل بیش از 16 هزار فرصت شغلی در این کشور خلق کرده و با بیش از 500 شرکت برزیلی همکاری دارد. تجهیزات هواوی در حدود 50 درصد از شبکه های مخابراتی برزیل نصب شده و 95 درصد از جمعیت برزیل از این خدمات به شیوه های مختلف بهره می برند.

سخنگوی سفارت چین در برزیل در ادامه آمریکا را امپراطوری شماره یک هک دنیا و تهدیدی واقعی برای امنیت سایبر در سطح جهان توصیف کرده و افزوده آمریکا از قدرت خود به شکلی بی پایه و اساس برای بی اعتبار کردن شرکت های فناوری پیشرفته چینی سواستفاده می کند و البته جامعه بین المللی به شکلی گسترده در برابر این اقدامات آشکار برتری جویانه مقاومت کرده و می‌کند.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *