چین برای مقابله با دیابت و چاقی چه روشی پیشنهاد می دهد؟

به تازگی محققان چینی برای مقابله با چاقی و دیابت روش جدیدی ابداع کردند که طبق آن سیستم ایمنی بدن نوعی چربی را تولید می‌کند که برای چاقی و دیابت مناسب است.

به گزارش تجارت ایران و چین، نیواطلس در خبری از کشف تازه محققان چینی در خصوص مقابله با چاقی و دیابت خبر داده است. با افزایش نوعی از جربی‌ها در بدن، سیستم ایمنی در مقابل چاقی و دیابت تا حدی می‌تواند از خود محافظت کند. لازم به ذکر است که در بدن انسان انواع متفاوتی از جربی وجود دارد که هر کدام نقشی ایفا می‌کنند که با افزایش برخی از این نوع چربی‌ها می‌توان به روش جدیدی برای درمان چاقی و دیابت دست یافت.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده، آمده است: پژوهشگران چینی می‌گویند با تحریک سیستم ایمنی برای تولید یک نوع چربی خاص می‌توان به جنگ چاقی و دیابت رفت و کارایی این روش در موش‌ها ثابت شده است.

چربی قهوه‌ای موجب چاقی گونه‌های نوزادان شده و در صورت سرد شدن هوا سوزانده می‌شود تا بدن گرم نگه داشته شود. اما چربی سفید نوعی چربی نامطلوب است که در صورت مصرف کالری اضافه و عدم فعالیت بدنی سوزانده نمی‌شود و موجب بزرگی شکم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کمترین تورم ثبت شده چهارماه اخیر در چین

تصویب چهاردهمین برنامه هاینان؛ با رویکرد توسعه همه جانبه

10 ورزش محبوب چینی ها که خبر نداشتید

محققان یک نوع چربی دیگر نیز کشف کرده‌اند که چربی بژ نام دارد و با چربی‌های سفید و قهوه‌ای متفاوت است. این چربی دارای میتوکندری زیادی است و برای کالری سوزی در بدن قابل استفاده است. این چربی بر خلاف چربی قهوه‌ای با افزایش سن از بین نمی‌رود و در گذر زمان برای مقابله با سرما و حفظ برخی هورمون‌ها باقی می‌ماند. لذا می‌تواند ابزاری مؤثر برای مقابله با چاقی باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با استفاده از نوعی سلول ایمنی به نام ائوزینوفیل می‌توان فعالیت چربی بژ را تقویت کرد و از آن برای کاهش وزن و مقابله با چاقی استفاده کرد. کاشت این چربی در بدن موش‌های سالم نتایج موفقیت آمیزی در پی داشته است. برخی مولکول‌های فعال کننده سیستم ایمنی بدن هم می‌توانند به تنظیم تولید چربی بژ کمک کنند و چینی‌ها برای اولین بار راهی برای دستکاری مولکول‌های مذکور به منظور افزایش چربی سوزی یافته‌اند. آنها می‌گویند با افزایش فعالیت یک نوع از این مولکول‌ها موسوم به اینترلوکین ۲۵ یا IL-۲۵ در موش‌ها شاهد بیشتر شدن میزان تولید چربی بژ و چربی سوزی بدن بوده‌اند. با توجه به وجود این مولکول‌ها در انسان امکان اجرای این سازوکار ضد چاقی و دیابت در انسان‌ها نیز وجود دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *