افزایش قیمت “درب کارخانه” محصولات چین در ماه ژوئیه

در ماه ژوئیه قیمت “درب کارخانه” محصولات چین خلاف نظر تحلیل‌گران و انتظارات بازار، نسبت به مدت مشابه ماه گذشته رشد داشته است.

به گزارش تجارت ایران و چین، با اعلام خبری از رویترز قیمت “درب کارخانه” محصولات چین در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته روند افزایشی داشت. گفتنی است این رشد قیمت از نظر تحلیل‌گران و بازار فراتر رفته است. این در حالی است که چین این روزها با مشکلات اقتصادی در پی گرانی و تامین مواد اولیه دست و گنجه نرم می‌کند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان امسال در مسیر رشد بیش از 8 درصدی قرار دارد اما تحلیلگران می گویند تقاضا برای محصولات و خدمات در پی محدودیت‌های کرونایی به اوج خود رسیده است و پیش بینی می شود که با توجه به مشکلات زنجیره تامین و شیوع نوع دلتای کرونا، رشد اقتصادی متوسط باشد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: اداره ملی آمار چین (NBS) روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.0 درصد رشد کرد که با میزان مشاهده شده در ماه مه برابر است. تحلیلگران نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که شاخص PPI بدون تغییر نسبت به ماه ژوئن 8.8 افزایش یابد.

بر اساس داده های این اداره، تورم مصرف کننده اندکی کند شد و به سیاست‌گذاران فرصت داد در صورت لزوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

گرانی مواد اولیه دلیل کاهش رشد فعالیت کارخانه های چین

ایرانی ها نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی را در چین می سازند

بر اساس این گزارش، اقتصاد چین تا حد زیادی از اختلالات ناشی از همه گیری کووید-19 رها یافته است اما این بهبودی قدرت خود را با افزایش شدید قیمت کالاها و تنگناهای زنجیره تامین جهانی از دست می‌دهد.

تحلیلگران موسسه نومورا در یادداشتی نوشتند: ما معتقدیم فشار تورمی داخلی تا حد زیادی قابل کنترل است و بعید است که پکن درباره داده‌های تورمی ژوئیه که بیش از حد انتظار بود، واکنش شدیدی نشان دهد.

چین مقدار پول نقدی که بانک‌ها باید به عنوان ذخیره نگهداری کنند را در ماه ژوئیه کاهش داد و حدود 1 تریلیون یوان (154.40 میلیارد دلار) را آزاد کرد. بسیاری از تحلیلگران کاهش مجدد (ذخایر پول نقد چین) را برای اواخر سال پیش بینی می‌کنند.

گسترش جهانی ویروس دلتا که میزان عفونت آن بیشتر است و شیوع موارد جدید ابتلا در خانه، بر مشکلات ناشی از وقوع سیل در برخی از استانهای چین افزوده است و فعالیت‌های اقتصادی در این کشور را مختل کرده است.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *