کرونا نمایشگاه کتاب پکن را به تعویق انداخت

به دلیل شیوع مجدد نوع دلتای کرونا در چین و جهان، مسئولان برگزاری نمایشگاه ار کتاب پکن تصمیم گرفتند برای دومین سال پیاپی برگزاری آن را به تعویق بیاندازند.

به گزارش تجارت ایران و چین، سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب پکن برای دومین سال پیاپی  در پی شیوع ویروس کرونا در چین و جهان به تعویق افتاد. گفتنی است این نمایشگاه قرار بود به صورت ترکیبی(فیزیکی و مجازی) از بیست و پنجم تا بیست‌ونهم اوت 2021(سوم تا هفتم شهریور ماه 1400) در پکن برگزار شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران در هر دو بخش فیزیکی و مجازی شرکت و صنعت نشر کشور را معرفی خواهد کرد.

در متن اطلاعیه منتشر شده از سوی کمیته برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن آمده است: به دلیل تشدید وضعیت پیشگیری و کنترل بیماری همه‌گیر کرونا و مشاهده موارد جدید ابتلا به ویروس، به منظور جلوگیری از تجمع مردم و برای حفظ سلامت و ایمنی بازدیدکنندگان، غرفه‌داران و اطمینان از برگزاری بهتر، بخش فیزیکی نمایشگاه بین‌المللی پکن ۲۰۲۱ به تعویق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب پکن

ایرنی ها بر روی تابلوهای عکاسان چینی به تصویر کشیده شدند

همچنین به نقل از مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، علی‌رغم تعداد اندک موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا بخش فیزیکی این رویداد بین‌المللی فرهنگی با تاخیر برگزار می‌شود.

مسئولان اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن خاطرنشان کردند هرچند هم‌اکنون اعلام زمان دقیق برگزاری بخش فیزیکی سی وچهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن ممکن نیست و بستگی به شرایط بعدی همه‌گیری دارد، احتمال می‌رود که این دوره از نمایشگاه در ماه سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۱ (اواخر شهریور تا اواخر مهر) برگزار شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۰۴ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

 

رسانه‌های چینی جمعه گذشته (۸ مرداد) از به راه افتادن بزرگترین موج کرونا در این کشور خبر دادند که سویه دلتا متهم ردیف اول آن است. سویه دلتای ویروس کرونا که اولین بار در هند کشف شد، زنگ خطر را در سراسر جهان به صدا درآورده و به سرعت در کشورهای مختلف حتی آنها که تعداد زیادی از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، در حال انتشار و گسترش است.

 

این سویه جهش یافته ابتدا در فرودگاه بین المللی شهر نانجینگ در میان نظافتچیان شناسایی شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *