T5 ایوو لاماری، اولین محصول چینی آرین موتور

شرکت آرین موتور قصد دارد از این پس خودروی T5 ایوو کمپانی دانگ فنگ را تولید و مونتاژ کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، گروه خودروسازی بهمن موتور که تا چندی پیش نمایندگی واردات محصولات کمپانی  ژاپنی میتسوبیشی را بر عهده داشته، از این پس اقدام به تولید و مونتاژ محصول جدید دانگ فنگ می‌کند. گفتنی است این مجموعه محصول تولیدی خود را لاماری آرین موتور نام نهاده است. کمپانی دانگ‌فنگ خودروی  T5 ایوو خود را سال 2020 روانه بازار کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خودروتک و به نقل از تجارت نیوز منتشر شده، آمده است: ظاهرا اولین محصول این شرکت کراس اوور کامپکت دانگ‌ فنگ تی۵ ایوو است که بر اساس رویه یکی دو سال اخیر خودروسازان داخلی، با نام جدید به عرصه رقابت با تولیدات مونتاژی داخل کشور پا خواهد گذاشت.

مشخصات ظاهری لاماری آرین موتور

فرم بدنه دانگ فنگ تی۵ ایوو به سبکی ترسیم شده که بتواند بیش از سایرین، مشتریان جوان و به دنبال هیجان را از خود راضی نگاه دارد. در این بین به نظر می‌رسد طراحان شرکت دانگ فنگ، استایل برخی مدل‌های مطرح جهانی نظیر جگوار ای-پیس را الگو قرار داده‌اند. به ویژه نمای بغل و نحوه انحنای بخش انتهایی خودرو به همراه شیب سقف و فریم کلی بدنه در زاویه کناری، احتمالا از روی بدنه پلنگ انگلیسی الگوبرداری شده است.

خبرهای مهم و پربازدید:

البته طراحان ایوو به منظور آنکه تا حد زیادی از ظاهر جگوار فاصله بگیرند و در اصطلاح برچسب کپی‌کاری صرف را از خود دور سازند، نمای جلوی این کراس اوور را به شیوه محصولات جدیدی همچون کی ام سی کی ۷ یا جک x7 و برخی تولیدات جدید هیوندای ترسیم کرده و چراغ‌های باریک دیلایت را در بخش فوقانی جای داده‌اند.

در عوض چراغ‌های اصلی نیز به قسمت جوانب میانی سپر انتقال داده شده و یک جلوپنجره بزرگ به فرمی تقریبا خشن بین این فضای خالی را پر کرده است.

این سبک چهره می‌تواند طرفداران صفر یا صدی داشته باشد؛ بدین معنی که افراد یا از دیدن آن خوشحال می‌شوند و به وجد می‌آیند و یا خیلی به آن اشتیاق نمی‌ورزند و مدل‌های کلاسیک را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

فیدلیتی بهمن موتور یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار چین

 

بررسی مشخصات فنی لاماری آرین موتور

یکی از قوی‌ترین موتورهای ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم در دل دانگ فنگ t5 ایوو قرار گرفته تا عملکردی مطابق با ظاهر اسپرت این خودرو را برای کاربرانش به مرحله عمل درآورد. لاماری آرین موتور در بازارهای بین‌المللی تنها به پیشرانه چهار سیلندر ۴A95TD مجهز شده و حداکثر توان خروجی آن چیزی حدود ۱۹۷ اسب بخار است. همچنین این پیشرانه می‌تواند ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به یاری یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به سوی چرخ‌های جلو انتقال دهد.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته در منابع بین‌المللی، شتاب صفر تا ۱۰۰ لاماری آرین موتور حدود ۹.۵ ثانیه است و در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر حجمی در حدود ۶.۶ لیتر سوخت می‌سوزاند. بنابراین احتمالا طی ماه‌های آتی با یک کراس اوور چابک و همچنین کم‌مصرف در بازار کشورمان روبرو خواهیم بود که این مورد می‌تواند هم مورد توجه جوانان قرار گیرد و هم رضایت مشتریان خانوادگی را به دنبال داشته باشد.

از لحاظ کیفیت سواری نیز باید گفت که تجهیز این خودرو به سامانه تعلیق چند اتصالی یا مولتی لینک در قسمت عقب می‌تواند نوید کیفیت سواری نسبتا نرم و راحتی را برای مشتریان و سرنشینان در پی داشته باشد. بدین ترتیب از شدت ضربات و کوبش‌های وارده به اتاق این خودرو تا حد امکان کاسته خواهد شد. سیستم تعلیق جلوی لاماری نیز از نوع مک فرسون مستقل است که گزینه مناسبی برای برای جاده‌های ایران به شمار می‌رود.

بررسی ایمنی لاماری آرین موتور

دانگ فنگ تی۵ ایوو در بازار چین هنوز یک تازه‌وارد است و گویا فعلا فرصت دست‌وپنجه نرم کردن با موانع سخت و نیمه سخت دپارتمان ایمنی سنجی سی انکپ را پیدا نکرده است؛ بنابراین کارنامه ایمنی این خودرو برای ما مشخص نیست. اما به طور کلی انتظار داریم که سطح امنیت آن در حد نمرات بالای چهار ستاره سازمان سی انکپ دسته‌بندی شود.

همچنین نسخه‌های فول آپشن این خودرو در بازارهای مختلف به امکاناتی همچون: حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، دوربین دید عقب، سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS و EBD ، ترمز کمکی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سامانه اتوهلد، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، کنترل توقف در سربالایی و شش کیسه هوای جلو – جانبی و پرده‌ای تجهیز شده‌اند. بنابراین باید گفت که لاماری آرین موتور احتمالا همراه با تجهیزات ایمنی نسبتا دلگرم‌کننده پا به بازار ایران خواهد گذاشت و تلاش‌های مناسبی در راستای حفظ سلامت سرنشینان خود انجام خواهد داد.

قیمت لاماری آرین موتور چند است؟

قیمت لاماری آرین موتور در بازارهای بین‌المللی چیزی حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار اعلام شده است؛ با این حساب احتمالا باید منتظر بهای حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای این خودرو در کشورمان باشیم و خودروهایی نظیر: چری تیگو ۷ پرو، بهمن موتور دیگنیتی و مدل‌های کارکرده هیوندای توسان LM و اسپورتیج SL می‌توانند از رقبای مستقیم این محصول در بازار کشورمان باشند. لاماری روی کاغذ بخت زیادی برای موفقیت در ایران دارد اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو در نهایت با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی می‌رسد. آنگاه می‌توان گفت که آیا ارزش خرید بالایی خواهد داشت یا نه.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *