چین در صدر صادرکنندگان واکسن کرونا در جهان قرار گرفت

طبق اعلام خبرگزاری آسوشیترپرس، چین توانست جایگاه نخست صادرات واکسن کرونا را از آن خود کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، خبرگزاری آمریکایی “آسوشیتدپرس” اعلام کرد چین رتبه نخست اهدای واکسن کرونا به کشورهای دیگر را کسب کرد. این درحالی است که سایر کشورهای تولیدکننده از ارسال واکسن در برخی موارد امتناع می‌کنند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: طبق اعلام رسانه‌های چینی، آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در ارتباط با واکسن‌های ضد کرونای وعده و تحویل داده شده حاکی از آن است که چین در زمینه اهدای واکسن مهار کننده کووید-19 در صدر جهان قرار دارد و این در حالیست که واکسن‌های اهدایی از سوی سایر کشورها و به ویژه کشورهای ثروتمند دنیا بخش بسیار کوچکی از میزان واکسنی که به تامین آنها متعهد شده بودند را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آسیای شرقی، خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی خریدارانواکسن چینی

چین؛ میزبان نخست صادرات واکسن کرونا به ایران

این خبرگزاری آمریکایی با استناد به اظهارات «کریستین هاپی» کارشناس بیماری های عفونی در دانشگاه «ردیمر» نیجریه در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، نوشته است که واکسن های ضد کرونای اهدایی از سوی کشورهای ثروتمند دنیا هم ناکافی و هم غیر قابل اعتماد هستند به ویژه با توجه به اینکه این کشورها نه تنها بیشتر ذخایر واکسن کرونا در جهان را از آن خود کرده اند بلکه در حال واکسیناسیون کودکان خود و بررسی تزریق دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا نیز هستند!

در این گزارش تاکید شده است که چین در عین حال که صادرات برنامه‌ریزی واکسن‌های ضد کرونای خود را پیش می‌برد، طرح‌هایی را نیز به منظور اهدای 100 میلیون دلار آمریکا جهت کمک به پروسه خرید دوزهای بیشتر واکسن کرونا برای کشورهای در حال توسعه پیشنهاد کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *