چین میزبان دو عرضه اولیه 100 میلیارد یوآنی

بنا به اعلام هیات مدیره شاخص استار چین، این شرکت میزبان دو عرضه اولیه بزرگ جهان در سال جاری است که گفته می‌شود امکان جذب سرمایه تا 100 میلیارد یوآن را در پی خواهد داشت.

به گزارش تجارت ایران و چین، شاخص استار چین قصد دارد میزبانی دو عرضه اولیه بزرگ جهان در سال 2021 را بر عهده بگیرد. گفتنی است این عرضه اولیه‌ها می‌توانند تا سقف 100 میلیارد یوآن (17 میلیارد دلار) جذب سرمایه داشته باشند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

بورس های آمریکا؛ سهام شرکت های چینی را زمین زد

چین به دانشجویان ایرانی بورسیه می دهد

در گزارشی که توسط ارانیکو و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: شاخص استار در بورس شانگهای که شرکت‌های با پایه علم و صنعت را لیست می‌کند، به دنبال لیست کردن سهام شرکت چاینا تلکام، گروه سینجنتای سوئیس، است.

چاینا تلکام یکی از بزرگترین شرکت‌های ارتباطاتی چین است و گروه سینجنتای سوئیس، غول صنعت مواد شیمیایی کشاورزی سوئیس می‌باشد که مالکیت آن در اختیار شرکت ملی پتروشیمی چین، چم‌چاینا، قرار دارد.

شرکت چاینا تلکام در ژانویه امسال از بورس نیویورک آمریکا به علت مسائل امنیت ملی آن کشور حذف شد. این شرکت حالا در نظر دارد این هفته با عرضه اولیه سهام به میزان ۴۷.۱ میلیارد یوآن (۷.۳ میلیارد دلار) وارد بورس شانگهای شود.

گروه سینجنتا، بزرگترین شرکت خارجی تحت مالکیت چین، در سال ۲۰۱۷ توسط چم‌چاینا به ازای ۴۳ میلیارد دلار خریداری شد. این شرکت به دنبال این است که با عرضه اولیه‌ای ۶۵ میلیارد یوآنی (۱۰ میلیارد دلاری) در شاخص استار شانگهای لیست شود.

این دو عرضه اولیه بزرگترین عرضه اولیه‌های سهام جهان در سال جاری هستند.

داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد در صورتی که فروش سهام این شرکت‌ها در بورس شانگهای با موفقیت انجام شود، روی هم رفته ۵۹ میلیارد دلار برای این بورس جذب سرمایه در پی خواهد داشت.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *