سهام شرکت های تنسنت و علی بابا فرو ریخت

در پی اجرای مقررات تازه چین در مقابله با شرکت‌های انحصاری آنلاین، سهام شرکت‌های تنسنت و علی بابا فرو ریخت.

به گزارش تجارت ایران و چین، سیاست‌های مقرراتی مدیران بازارهای ایالتی در چین با هدف جلوگیری از رقابت‌های ناسالم و ناعادلانه موجب فروریختن سهام شرکت‌های تنست و علی بابا شد. در پی این تصمیم به سرعت سیستم‌ها و تکنولوژی‌های چینی در هنگ‌کنگ فروخته شدند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: به طوری که ارزش سهام تکنولوژی مربوط به بازی های کودکان « تنسنت» بیش از 3.5 درصد در اوایل صبح روز قبل سه شنبه 26 مرداد 1400 فروریخت و سهام خرده فروشی شرکت « علی بابا» هم 2.5 درصد افت کرد.

در این میان مدیران SAMR به دنبال این هستند که بیشتر بررسی کنند آیا افت ارزش سهام این شرکت ها به اجرای نادرست مقررات تدوین شده مربوط می‌شود یا نه؟ مقررات جدید سعی می کند که نظر افکار عمومی را در باره محدودیت هایی که قرار است تا 15 سپتامبر اجرایی شود را بگیرد. اما هنوز مشخص نیست که اگر مردم با این شرایط محدودیت موافق باشند اعمال قوانین مربوط به آن از چه زمانی اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شرکت تنسنت، طرح «پاسبانی نیمه شب» را برای کاربران خود، به اجرا درآورد

چالش های چین و شرکت های بزرگ تکنولوژی

اوایل امسال بود که سیستم‌های مقرراتی چین، یک نقشه راه ضد انحصاری در پلت فرم اینترنت ابلاغ کردند اما این قانون جدید تقریبا شرایط موجود را در زمینه تکنولوژی‌ها سخت تر کرد.

البته حوزه مقررات چین موسوم به SAMR اقدامات قانونی هم علیه شرکت‌های تکنولوژی چین داشت که باعث جریمه سنگین برای شرکت های علی بابا و تنسنت شد. بر اساس این قانون برنامه‌های ادغامی سایت‌های تولید‌کننده بازی‌های کودکان شرکت تنسنت متوقف شد و نیز شرکت‌های توزیع غذا که متهم به اقدامات انحصارگرانه بودند نیز مورد کنکاش و بررسی بیشتر قرار گرفتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *