همکاری چین و بریکس برای ساخت ماهواره سنجش آب و هوایی

چین پس از موفقیت‌های پیاپی در ساخت ماهواره و پرتاب به فضا، به تازگی همکاری خود با کشورهای عضو بریکس را برای ساخت ماهواره سنجش آب و هوایی آغاز کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، رسانه‌های چینی از همکاری چین با کشورهای عضو بریکس برای ساخت ماهواره سنجش آب و هوایی خبر داده‌اند. روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی اعضای بریکس را تشکیل می‌دهند. هدف این همکاری مشترک مقابله با تغییرات جهانی شامل تغییرات اقلیمی، بلاها و شرایط زیست‌محیطی اعلام شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: بر اساس بیانیه منتشر شده شب گذشته (چهارشنبه 18 آگوست/27 مرداد ماه) توسط سازمان ملی فضایی چین، سران آژانس های ملی فضایی کشورهای عضو بریکس ضمن برگزاری یک نشست ویدئویی در روز گذشته،‌ قراردادی را با محور همکاری در زمینه صورت فلکی ماهواره ای سنجش از راه دور بریکس امضا کردند؛ این توافق شرایط را برای همکاری میان آژانس های فضایی کشورهای عضو بریکس جهت ساخت شبکه ای از ماهواره‌های سنجش از راه دور به عنوان یک مکانیزم به اشتراک گذاری داده ها فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دسترسی عمومی به داده های جمع آوری شده ماهواره چینی

چهار ماهواره چین به فضا پرتاب شدند

 اساس بیانیه منتشر شده، سازمان ملی فضایی چین پیشنهاد تاسیس این شبکه را در سال 2015 میلادی مطرح و در طول این سال ها جهت محقق ساختن این پیشنهاد با همتایان خود در بریکس همکاری کرده است.

این شبکه شامل چندین ماهواره عملیاتی از جمله ماهواره های « CBERS 4» و « Gaofen 6» چین و همچنین ماهواره « Resourcesat-2» هند خواهد بود؛ ایستگاه های زمینی در «کویابا» (Cuiaba) برزیل، «شادناگار-حیدرآباد» (Shadnagar–Hyderabad ) هند، «سانی» (Sany ) چین، «هارتبیستوئک» (Hartebeesthoek ) آفریقای جنوبی و مسکو داده ها را از ماهواره ها دریافت خواهند کرد.

این شبکه به اولین تلاش مشترک کشورهای عضو بریکس در زیرساخت های مبتنی بر فضا تبدیل خواهد شد.

ماهواره های سنجش از راه دور به ماهواره هایی گفته می شود که ماموریت و وظیفه آنها نظارت، بررسی و اندازه گیری شیء هدف در خشکی و دریا و همچنین نظارت بر شرایط آب و هوایی است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *