سفیر ایران در چین: کرونا یک مساله علمی است و نباید سیاست زده شود

سفیر ایران در چین: کرونا یک مساله علمی است و نباید سیاست‌زده شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، محمد کشاورززاده روز جمعه 29 مرداد 1400 در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی در چین تاکید کرد: کرونا یک مساله علمی است و نباید سیاست‌زده شود. وی همچنین افزود در منشایابی کرونا نباید سیاست بر علم غلبه کند. چین توانسته در کمک به پیدا کردن منشا این ویروس با سازمان بهداشت جهانی همکاری‌های خوبی داشته باشد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: مرجع مورد اعتماد درباره کرونا تنها سازمان جهانی بهداشت و سازمان‌های مربوطه است نه کشورهای دیگر، ما می‌دانیم که ایالات متحده این مساله را سیاسی کرده است، آنها با چین مشکل دارند و این خوب نیست.

بیشتر بخوانید:

کرونا نمایشگاه کتاب پکن را به تعویق انداخت

محدودیت های سخت چین برای کنترل کرونا

کشاورز زاده ادامه داد: مساله کرونا نباید سیاسی شود ما باید آن را به اهل علم بسپاریم دولت چین برای ارائه اطلاعات در این زمینه با سازمان جهانی بهداشت بسیار همکاری کرده است لذا گمراه کردن مردم از سوی امریکا خوب نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به همکاری ایران و چین در مورد مبارزه با کرونا پرداخت و گفت: ایران و چین به طرق مختلف با یکدیگر همکاری دارند و در این زمینه هم یکدیگر را یاری داده‌اند.

سفیر ایران در چین از کمک چین به ایران در راستای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: به علت تحریم‌های آمریکا، ایران از خرید لوازم مورد نیاز مبارزه با کرونا محروم مانده بود اما چین تجهیزات و واکسن در اختیار ما قرار داد.

کشاورز زاده در مورد تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: متاسفانه ایران به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی ناشی از تحریم‌های آمریکا آسیب دیده است ما نمی توانیم واکسن بخریم یا حتی محصولات دارویی یا هر چیز دیگری را وارد کنیم ما می‌خواستیم از کواکس واکسن بخریم اما مشکلی در پرداخت ایجاد شد زیرا آمریکایی‌ها پول ما را مسدود کردند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *