افتتاح مسیر جدید کشتیرانی میان بندر نانشا گوانجو و ساحل غربی ایالات متحده

مسیر جدید کشتیرانی میان بندر نانشا گوانجو و ساحل غربی ایالات متحده آمریکا افتتاح شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، اولین مسیر مستقیم بندر نانشا در گوانجو به ساحل غربی ایالات متحده آمریکا موسوم به ALX توسط شرکت SEA LEAD SHIPPING PTE در سنگاپور راه‌اندازی شد. این شرکت شش کشتی کانتینری TEU_6350 در این مرحله به بهره‌برداری رساند و در آینده قصد دارد به عملیات هفتگی ارتقا دهد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: این کشتی بیش از هزار کانتینر دارد که عمدتاً حاوی لوازم خانگی مانند تلویزیون، اجاق، مایکروویو و کولر گازی است. نانشا شاهد رونق صادرات لوازم خانگی است. فوکای، معاون مدیر بخش عملیات ترمینال فاز سوم بندر نانشا گفت: اعتقاد بر این است که مسیر جدید حمل و نقل فرصت‌های خوبی برای توزیع مستقیم لوازم خانگی ساخته شده در گواندونگ در بازار آمریکای‌شمالی فراهم نموده که می تواند هزینه‌ها و زمان حمل و نقل را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

کمک شش میلیون دلاری چین به میانمار

حضور چین در غرب آسیا جدی تر می شود؟

بندر گوانجو 15 مسیر جدید حمل و نقل تجاری خارجی را در سال 2021 راه‌اندازی کرد. این بندر در مجموع 180 مسیر باری کانتینری دارد که 135 مورد از آنها مسیرهای تجارت خارجی است. به گفته مقامات بندر نانشا، حجم تجارت خارجی این منطقه در نیمه اول سال 2021 از 120 میلیارد یوان (18.7میلیارد دلار) فراتر رفت که نسبت به سال گذشته 21.5% افزایش داشت. علاوه بر این، ظرفیت کانتینر بندر نانشا نیز 16.3% افزایش یافته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *