چین از فناوری هسته ای چگونه برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا استفاده می کند؟

چین از راهکار استفاده از فناوری هسته‌ای برای دفع زباله‌های پزشکی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک گرفته است تا به این ترتیب مانع گسترش بیشتر بیماری شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، دانشمندان چینی از فناوری هسته‌ای و پرتوهای الکترون یا EB بر روی بسته‌های موادغذایی منجمد و دفع زباله‌های پزشکی در جهت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا استفاده می‌کنند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: پالایش هوشمند و پایدار زباله‌های پزشکی چین به یک فناوری جدید تبدیل شده است و اهمیت این موضوع در آن است که حجم دور ریخته شده در بیمارستان‌های چین در دوران کرونا تا 3 هزار تُن در روز بوده است و برای مقابله با این چالش، برخی از بیمارستان‌ها از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چین به کیت تشخیص همزمان آنفولانزا و کرونا دست یافت

سفیر ایران در چین: کرونا یک مساله علمی است و نباید سیاست زده شود

ماه گذشته نخستین مجموعه تجهیزات چین با استفاده از پرتوهای الکترون یا EB برای تصفیه فاضلاب در بیمارستان شیوان در شهر شیان استان هوبی مرکزی چین استفاده شد. دانشگاه Tsinghua همراه با شرکت عمومی هسته‌ای چین (CGN) فناوری تابش EN را برای عقیم‌سازی و پاک‌سازی لوازم پزشکی و تصفیه فاضلاب پزشکی به کار گرفته‌اند.

“وانگ‌جیانلونگ” معاون موسسه فناوری هسته‌ای و انرژی‌های جدید این دانشگاه گفت: این تجهیزات می‌تواند ساختار ویروس‌ها را از بین ببرد و آلودگی‌های سمی موجود در فاضلاب را با استفاده از پرتوهای الکترونی پرانرژی تولیدشده توسط الکترون تخریب کند که این حرکت می‌تواند از آلوده شدن و نشر ویروس‌ها به‌ویژه ویروس کرونا به محیط زیست از طریق فاضلاب پزشکی جلوگیری کند.

رئیس یکی از بیمارستان‌های چین می‌گوید: این فناوری می‌تواند 400 تن فاضلاب و زباله‌‌های پزشکی را در روز تصفیه کند در حالی که حجم تقاضا در بیمارستان‌ها 200 تن در اوج شیوع بیماری کرونا بوده است و بنابراین می‌تواند نیازهای ما را به صورت کامل برآورده کند.

به غیر از دفع فاضلاب، فناوری EB برای از بین بردن ویروس کرونا بر روی بسته‌بندی بیرونی مواد غذایی منجمد نیز استفاده می‌شود. استفاده از اشعه EB برای از بین بردن ویروس روی بسته‌های غذایی در ماه مارس توسط متخصصان تایید شده است.

چین برای هدایت بهتر کاربرد فناوری هسته‌ای در بخش سلامت، طرحی را در ماه ژوئن منتشر کرد که بر ایزوتوپ‌های پزشکی داخلی متمرکز بود که توسط متخصصان پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و سرطانی استفاده می‌شود چراکه تولید ایزوتوپ‌های پزشکی نیز هم‌اکنون از ظرفیت خاصی برخوردار است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *