دعوت از تجار شانشی برای سرمایه گذاری در ایران

مدت زمان کوتاهی از پنجاهمین سالگرد روابط میان ایران و چین می‌گذرد. بسیاری از شخصیت‌های دولتی نظیر رئیس سازمان توسعه تجارت استان “شن سی”، در این خصوص و روابط بیشتر با ایران نکاتی را بیان کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، “ما یو خونگ” رئیس توسعه تجارت استان “شن سی” در دیدار با “حسین خلیفی” مشاور ارشد اتاق ایران و عضو انجمن بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط شانگهای ‌در «شی ان” با اشاره بر پنجاهمین سالگرد روابط ایران و چین بر لزوم همکاری‌های بیشتر پکن و تهران تاکید کردند. وی همچنین به افزایش روابط میان استان شانشی و استان‌های ایران در زمينه‌های حمل و نقل، فرهنگی، اقتصادی، علمی، صنعتی و فرهنگی پرداخت.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

رئیس اتاق ایران و چین: باید وارد پیمان های تجاری با شرق آسیا شویم

تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی ایران و چین و زنجان

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: رئیس توسعه تجارت استان شن سی در ادامه افزود: شهر “شی ان” مرکز استان شانشی به عنوان یکی از خاستگاه‌های مهم در جاده ابریشم ظرفیت‌های زیادی برای ارتباط و همکاری با ایران دارد. وی همچنین به قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان شانشی نیز پرداخت.

ما یو خونگ با یادآوری پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین خاطرنشان کرد که برای ارتقاء همکاری های عمیق بین دو طرف در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و دعوت از شرکت های یکدیگر برای مشارکت در فعالیت‌های کلیدی اقتصادی و تجاری باید بیشتر تلاش شود.

«ما» از ظرفیت‌های ایجاد شده در چین از جمله نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم و نمایشگاه بین‌‌‌المللی صادرات و واردات غرب چین به عنوان دو فرصت برای همکاری میان شرکت‌های چینی و ایرانی یاد کرد و گفت: مشارکت تجار ایرانی در این دو رویداد بزرگ اقتصادی می تواند زمینه ساز تقویت روابط تجار دو کشور شود.

«حسین خلیفی» مشاور ارشد اتاق ایران انجمن بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط شانگهای هم در این نشست اظهار امیدواری کرد همکاری های دو طرف در زمینه‌های فناوری الکترونیکی، تجارت و فرهنگ بین‌المللی افزایش یابد.

وی همچنین با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگی که در ایران وجود دارد از تجار و سرمایه‌گذاران چینی به ویژه تجار اهل استان شانشی خواست در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

شهر «شی ان» مرکز استان «شن سی» خواهر خوانده شهر اصفهان است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *