چین فضاپیمای یک کیلومتری می سازد

پس از موفقیت‌های دانشمندان چینی در پرتاب ماهواره به فضا، دولت این کشور برای ساخت فضاپیمای یک کیلومتری در فضا از دانشمندان دعوت به همکاری کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت چین قصد دارد فضاپیمایی یک کیلومتری در فضا بسازد برای این منظور دولت این کشور از دانشمندان دعوت به همکاری کرد. قرار است قطعات این فضاپیما همراه با موشک به فضا فرستاده شود تا مراحل بعدی ساخت آن در ایستگاه فضایی چین انجام شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

آمادگی چین برای پرتاب فضاپیمای باری

چین یک کشتی باری به فضا می فرستد

در گزارشی که توسط ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز منتشر شده، آمده است: طرح مفهومی ساخت این فضاپیما در سند این پروژه از بنیاد ملی علوم طبیعی چین توصیف شده است و در آن بیان شده که هدف از ساخت این فضاپیما استفاده از منابع فضا، جستجوی کهکشان و استقرار طولانی مدت در مدار است.

چنین فضاپیمایی با اندازه و وزن بالا را نمی‌توان به صورت یکپارچه به فضا پرتاب کرد بنابراین ساخت آن باید در فضا انجام شود. چین قصد دارد ماژول‌هایی طراحی کند که به صورت جداگانه به فضا ارسال شوند و در مدار به یکدیگر متصل شوند. در این پروژه دو عامل کلیدی مدنظر است. عامل اول سبک بودن فضاپیما است تا نیاز به انجام پرتاب‌های کمتری باشد و عامل دوم طراحی هوشمندانه آن است به گونه‌ای که سرهم کردن آن در فضا آسان باشد.

به گفته‌ی روزنامه‌ی انگلیسی‌زبان “ساوت چاینا مورنینگ پست”(South China Morning Post) طراحی چنین مفهومی نیازمند اجرای پروژه‌ای پنج ساله خواهد بود و طی آن پنج پروژه با بودجه‌ی ۲.۳ میلیون دلاری فعالیت خواهند کرد. البته این بودجه تنها برای گام اول تحقیقات یعنی بررسی این مفهوم و امکانپذیر بودن آن کافی است و بودجه‌ی مورد نیاز ساخت یک فضاپیما و ارسال آن به مدار بسیار بیشتر است.

چین طی سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای به اکتشافات فضایی پرداخته است. علاوه بر ماموریت تیان‌ون-۱ که شامل ارسال یک مریخ‌نورد به فضا بود، فضاپیمای این کشور طی ماموریت چانگ‌ای۴ به نیمه پنهان ماه رفت و برای اولین بار پس از ۴۰ سال نمونه‌ سنگ ماه را به زمین آورد و از همه قابل توجه‌تر ایستگاه فضایی چین است که اوایل سال جاری اولین ماژول خود را به مدار فرستاد و تاکنون اولین محموله خود را دریافت کرده و دو پیاده‌روی فضایی در آن انجام شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *