اتاق بازرگانی آمریکا در چنگدو تعطیل شد

به دستور دولت چین، اتاق بازرگانی آمریکا در چنگدو تعطیل شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، وزارت امور داخلي چین دستور تعطیلی اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب غربی چین واقع در شهر “چنگدو” را داده است. این خبر روز سه‌شنبه 9 شهریور 1400 مورد تایید اتاق بازرگانی آمریکا قرار گرفت. گفتنی است مقام‌های دولتی چین خواستار توقف هرگونه فعالیتی از سوی این نهاد آمریکائی در این شهر شده‌اند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: همچنین در این رابطه فعالیت وبگاه رسمی اتقاق بازرگانی آمریکا در چین نیز متوقف شد. «بنجامین وانگ» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا گفت که در حال مذاکره با مقامات چینی است، اما هنوز دلایل خاصی برای تعطیلی اجباری به آنها ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

روابط چین و کره شمالی از نظر یک اندیشکده آمریکایی

هوآوی موفق به دریافت مجوز خرید تراشه از آمریکا شد

وانگ گفت که وزارت امور داخلی چین ظاهراً قانونی را وضع می‌کند که بر اساس آن کشورهایی که در چین حضور دارند محدود به داشتن تنها یک اتاق بازرگانی رسمی خواهند شد.ایالات متحده دارای پنج دفتر اتاق بازرگانی در چین با 30 گروه کاری است.

این تعطیلی در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین چین و آمریکا و جنگ تجاری و اختلافات بر سر حقوق بشر ادامه دارد. در همین حال، اصرار آمریکا بر تحقیق بیشتر درباره ریشه‌های همه گیری کووید -19، این دشمنی را بیشتر تقویت کرده است.

به‌نظر می‌رسد تنش تجاری میان آمریکا و چین و فشار دولت جدید آمریکا به پکن باعث شده که چین نیز دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند. تعطیلی این مکان تجاری یک سال پس از تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو و در واکنش به تعطیلی کنسولگری چین در «هیوستون» در آمریکا رخ داد.

تحولات اخیر نشان می‌دهد تقابل آمریکا و چین از عرصه اقتصادی فراتر رفته و ابعاد سیاسی، نظامی و امنیتی آن پر رنگ‌تر شده است؛ به طوری که همزمان با نشست گروه هفت و ناتو در بروکسل، تایوان شاهد ورود هواپیما‌های نظامی جنگنده و بمب‌افکن چینی به حریم هوایی خود بود. در همین حال ناوگروه آمریکا هم به دریای چین جنوبی وارد شد.

سیاست کاخ سفید مقابل چین به شدت تحت تاثیر بیم ظهور قدرت بزرگ جدید در اوراسیا و اتحاد بین پکن و مسکو علیه آمریکاست.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *