هوآوی در سری جدید گوشی های هوشمند خود از قطعات‌ چینی استفاده می کند

چندی پیش دولت آمریکا فروش قطعات به شرکت هوآوی برای ساخت گوشی‌های هوشمند را متوقف کرد، به این ترتیب هوآوی برای تولید سری جدید گوشی‌های هوشمند خود با مشکل مواجه شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، با توقف فروش قطعات ساخت تلفن همراه به شرکت هوآوی توسط آمریکا خبرها حاکی از آن است که این شرکت چینی از این پس از قطعات چینی برای سری جدید گوشي‌هاي هوشمند استفاده‌ خواهد کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط زومیت و به نقل از NikkeiAsia منتشر شده، آمده است: این شرکت استفاده از قطعات ساخت چین را در گوشی‌های اخیرش دو برابر کرده است و حالا ۶۰ درصد ارزش قطعات تشکیل‌دهنده محصولات هواوی ساخت چین هستند. درحالی‌که با قرارگرفتن در فهرست سیاه آمریکا، استفاده از تکنولوژی‌های مهم‌ آمریکایی برای این شرکت ممنوع شده است، حالا هواوی در حال جایگزین‌کردن قطعات مورد‌نیاز خود با محصولات ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید:

ضربه ای که تحریم های آمریکا به هوآوی وارد کرد

هوآوی موفق به دریافت مجوز خرید تراشه از آمریکا شد

NikkeiAsia با همکاریِ مرکز تحقیق Fomalhaut Techno Solutions مستقر در توکیو‌، یک دستگاه میت 40E را کالبدشکافی و اجزای تشکیل‌دهنده‌اش را بررسی کرد. میت 40E از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند و ۶۰ درصد از کل قطعات تشکیل‌دهنده‌اش چینی هستند. این مقدار در‌واقع دو برابر بیشتر از نسل قبلی، یعنی میت ۳۰، به‌حساب می‌آید. میت 40E از قطعات چینی دیگری همچون سوییچ آنتن، تراشه‌های کنترل توان، حسگر اثرانگشت و همچنین باتری نیز استفاده می‌کند.

Fomalhaut اشاره می‌کند که استفاده هواوی از پنل‌های نمایشگر ساخت شرکت چینی BOE و ترجیح این محصولات به پنل‌های ساخت سامسونگ را می‌توان یکی از دلایل اصلی افزایش سهم فروش برندهای تأمین‌کننده چینی به‌حساب آورد؛ چرا‌که در‌واقع نمایشگر هر گوشی هوشمند بیش از ۳۰ درصد ارزش آن را شامل می‌شود.

هواوی درحال‌حاضر همچنان از برخی قطعات اصلی همچون تراشه‌های ساخت آمریکا استفاده می‌کند؛ با‌ این‌حال در‌صورت پیدا‌نکردن جایگزین مناسبی برای آن‌ها، احتمالا در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *