چین و ایران برای توسعه همکاری های مشترک به مذاکره نشستند

وزارت نفت ایران اعلام کرد معاون بخش خاورمیانه شرکت ملی نفت چین و وزیر نفت ایران طی نشستی برای توسعه همکاری‌های مشترک به مذاکره پرداختند.

به گزارش تجارت ایران و چین، “لی بینی چانگ” معاون بخش خاورمیانه “سی‌ان‌پی‌سی” با “جواد اوجی” وزیر نفت ایران امروز پنجشنبه 11 شهریور 1400 به گفتگو نشستند. بنا به اعلام وزارت نفت ایران دو طرف بر لزوم همکاری‌های مشترک تاکید کردند و در خصوص گسترش روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ارانیکو منتشر شده، آمده است: گفتنی است شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین پیش از این در توسعه میدان آزادگان مشارکت داشته و میدان نفتی آزادگان شمالی را توسعه داده است؛ میدانی که فاز نخست طرح توسعه آن آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسمی رسید.

بیشتر بخوانید:

کشف ذخایر نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی چین

واردات نفت در چین افزایش پیدا خواهد کرد

به گزارش ایرنا، میدان آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور است که با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در مجاورت مرز عراق (میدان مجنون) واقع شده است. نفت این میدان حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت برآورد می‌شود و توسعه آن تاکنون در قالب دو بخش آزادگان جنوبی و آزادگان شمالی دنبال شده است.

طرح توسعه میدان آزادگان شمالی که ازسوی شرکت چینی سی‌ان‌پی‌سی اجرا شده است، آبان‌ماه سال ۹۵ با ظرفیت تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت به بهره‌برداری رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *