چین به شهروندان خود مسکن دولتی می دهد

از سری برنامه‌های 5 ساله چهاردهم چین توسعه مسکن اجاره‌ای با سوبسید دولتی به شهروندان است.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت چین اعلام کرد برای حفظ امنیت مسکن شهروندان در برنامه‌های 5 ساله چهاردهم خود مسکن اجاره‌ای با سوبسید دولتی را قرار داده است. “وانگ منگویی” وزیر مسکن و توسعه شهری و روستایی چین با تاکید بر ساخت بیش از 80 میلیون مسکن با یارانه دولتی اظهار داشت: این اقدام دولت‌ شرایط زندگی بیش از 200 میلیون نفر را بهبود بخشیده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

وانگ اضافه کرد بزرگترین دستاورد دولت برپایی بزرگترین سیستم امنیت مسکن در جهان بوده است که این اقدام نقش مهمی در موفقیت چین در ساخت یک جامعه شکوفا داشته است.

بیشتر بخوانید:

حزب کمونیست چین چگونه دوام آورده است؟

ساخت فرودگاه و مسکن در عراق، در دستور کار شرکت های چینی

در گزارشی که توسط روزنامه صمت و به نقل از برنا منتشر شده، آمده است: در بین همه انواع مساکن با سوبسید دولتی، مسکن اجاره‌ای به ویژه برای برطرف کردن نگرانی‌های ساکنان جدید و جوان شهرهای بزرگ استفاده می‌شود در حالی که دولت چین از مساکن با مالکیت مشترک برای بهبود شرایط زندگی افرادی استفاده می‌کند که توانایی خرید مسکن ندارند.

چین در کنفرانس فعالیت‌های مرکزی اقتصادی در دسامبر سال گذشته اعلام کرد خواهان رفع مشکل مسکن در شهرهای بزرگ می‌باشد و به این منظور توسعه مسکن سوبسید دار اجاره‌‌ای را از وظایف مهم ۲۰۲۱ خود می‌داند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *