نرخ تجارت استان هاینان چین هفت برابر شد

استان هاینان چین و کشورهای اتحادیه آ‌سه‌آن به تازگی از 7 برابر شدن یوآنی میزان تجارت میان خود در شش ماه نخست سال 2021 خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، طرحی با محوریت استان هاینان به منظور توسعه استفاده بین‌المللی از ارز یوآن چین اجرا شد که طی آن میزان تجارت این استان با کشورهای اتحادیه آسه‌آن در شش ماه نخست سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 برابر افزایش داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: هم اکنون حجم معاملات هاینان با کشورهای آسه‌آن به بالای 250 میلیون دلار در مبادلات تجاری و 60 میلیون دلاری سرمایه گذاری مستقیم رسیده است. این طرح پایلوت برای گسترش استفاده از یوآن چین در حوزه بین‌الملل در سال 2009 آغاز شد و قرار شد در شانگهای و 4 شهر بزرگ دیگر چین اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

تجارت خارجی چین به ۲.۷۸ تریلیون دلار رسید

ژانگ جون: تحریم ها وضعیت انسانی را به سمت فاجعه سوق می دهد

پکن پس از چندی تعداد شهرهای تحت پوشش این طرح پایلوت را به 20 منطقه رساند که هاینان هم جزو آنها بود. هدف از اجرای آن پایین آوردن ریسک مبادلات ارزی، تضمین شفافیت قیمت و کمک به تولیدکنندگان چینی که به ارزهای خارجی برای تعامل با شرکت‌های بین‌المللی دسترسی ندارند، بوده است.

بر اساس این طرح شرکای خارجی شرکت‌های چینی می‌توانند یک کانال اعتباری به یوآن با بانک‌های چینی باز کرده و سپس معاملات خود را آزادانه به یوآن انجام دهند.

هم اکنون کشورهای مالزی، فیلیپین، تایلند، ویتنام، سنگاپور، اندونزی و کامبوج به همراه برونئی اعضای اتحادیه آسه‌آن هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *