آشنایی دانش‌آموزان چینی با برنامه فضایی این کشور

مرکز علم و فناوری چین قصد دارد دانش‌آموزان و علاقمندان به فضا را با برنامه فضایی خود آشنا کند. این تصمیم با همکاری کارشناسان فضایی این کشور به اجرا درآمده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، یک مرکز علوم تجربی تحت عنوان آشنایی دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقمندان به فضا و برنامه فضایی چین توسط مرکز ملی فناوری چین و با همکاری کارشناسان فضایی این کشور راه‌اندازی شد. چین قصد دارد اطلاعات، دانش و تجربه خود را درباره ایستگاه فضایی خود با دانش آموزان به اشتراک بگذارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

ایده های رئیس جمهور «شی» در مدرسه مرکزی حزب چین

ممنوعیت برگزاری کلاس های فوق برنامه در چین

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: مسئولان این موزه معتقد هستند به دلیل کنجکاوی جوانان درباره نحوه عملکرد ایستگاه فضایی این کشور، در همین راستا دانش‌آموزان در رویدادی که در 6 سپتامبر 2021 در موزه علم و فناوری چین برگزار شد، شرکت کردند تا با ایستگاه فضایی این کشور آشنایی کامل پیدا کنند.

مسئولان این موزه برای برآورده شدن کنجکاوی دانش‌آموزان حتی یک کپی از ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور را در نمایشگاه به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال یکی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این موزه که 8 سال سن دارد، می‌گوید که من آموختم که واحد اصلی ایستگاه فضایی کشورم دارای سه بخش است در حالی که قبلاً‌ تصور من فقط یک قسمت بود!

“یانگ‌لیوی” نخستین فضانورد چینی به همراه دیگر متخصصان فضایی نیز به این همایش دعوت شدند تا ضمن سخنرانی، به سؤالات دانش‌آموزان در موضوعات مختلف پاسخ دهند و کارشناسان و فضانوردان نیز با حوصله و وقت کافی به سؤالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.
فضانوردان چینی حاضر در ایستگاه فضایی این کشور نیز از فاصله 400 کیلومتری از زمین، پیام خود را به صورت ویدئویی ارسال کردند و حتی کارها و وظایفی نیز از فضا به دانش‌آموزان محول کردند به عنوان مثال یکی از وظایف دانش‌آموزان این است که غذای فضایی خود را طراحی کنند!

“نی‌هایشنگ” یکی از سه تایکونوت یا یا همان فضانوردان چینی در ماموریت فضایی “شنزو 12” خطاب به دانش‌آموزان می‌گوید: علم و فناوری را به‌صورت کامل مطالعه کنید تا روزی بتوانید به اعماق اقیانوس ستارگان و سیارات آسمان سفر کنید و در کاوش مسالمت‌آمیز بشر در فضا سهیم باشید.

کشور چین در سال 1992 تصمیم گرفت تا برنامه فضایی سرنشین‌دار خود را با یک استراتژی سه‌مرحله‌ای راه‌اندازی کند و نزدیک به 30 سال طول کشید تا سرانجام به رویای ساخت ایستگاه فضایی بلندمدت خود دست یابد و مقامات فضایی این کشور نیز معتقدند نسل بعدی، بتواند به کاوش در جهان و شگفتی‌های آن ادامه دهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *