شرکت تی اس ال چین دیگر موبایل تاشو نمی سازد

کمبود جهانی تراشه و تجهیزات برای ساخت محصولات این بار موجب خاموشی شرکت تی سی ال چین برای ساخت موبایل تاشو شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، با اینکه برند TCL با تولید موبایل‌های تاشو نظر مشتریان را به سمت خود جلب مرده بود اما در پی کمبود جهانی تراشه این شرکت اعلام کرد از این پس موبایل تاشو نمی‌سازد. مدیر این شرکت دلیل این تصمیم را کمبود تجهیزات و شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که این امر موجب شد تا این شرکت نتوانست قیمت رقابتی این محصول را حفظ کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

آیا ماجرای قفل شدن گوشی های شیائومی در ایران صحت دارد

رونمایی از گوشی های سری نوا 9 هوآوی با قابلیت چیپست

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از گیزموچاینا منتشر شده، آمده است: طرح موبایل تاشو به نام «پروژه شیکاگو» متوقف شده است. به نظر می‌رسد این شرکت چینی نتوانسته قیمت دستگاه‌ها را در حدی نگه دارد که با محصولات یک تولید کننده کره جنوبی قابل رقابت باشد. به همین دلیل پروژه متوقف شده است.

ارزان‌ترین موبایل تاشو شرکت مذکور ۸۰۰ دلار خواهد بود و دلیل این امر نیز کمبود تجهیزات تولید موبایل و شیوع همه گیری ویروس کرونا است.

استفان استریت مدیر بازاریابی TCL در این باره می‌گوید: اگر کاربری بتواند ۸۰۰ دلار برای خرید موبایل تاشو هزینه کند، می‌تواند هزار دلار نیز برای خرید دستگاه خرج کند. بنابراین احتمالاً او سراغ برندی بروند که از قبل آن را می‌شناسد.

این شرکت اعلام کرده با توجه به بحران ادامه دار کمبود تراشه، اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست.

حال آنکه به نظر می‌رسید پروژه موبایل تاشو TCL به مرحله تولید نزدیک شده است.

به گفته استریت پروژه موبایل تاشو شرکت حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده ساخته نمی‌شود. اما پس از آن دستگاه تولیدی نسخه‌ای اصلاح شده از موبایل پروژه شیکاگو نخواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *