علی بابا و تنسنت زیر ذره بین وزارت فناوری و اطلاعات چین

دولت چین در ادامه سخت‌گیری نسبت به فعالیت شرکت‌های فناوری و تکنولوژی، دستورالعمل جدیدی به شرکت‌های علی‌بابا و تنسنت ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، در ادامه سخت‌گیری و محدودیت برای شرکت‌های غول تکنولوژی در چین، یک منبع ناشناس در وزارت فناوری و اطلاعات از طرح قوانین جدید برای شرکت‌های علی‌بابا و تنسنت خبر داده است. طبق این دستورالعمل این دو شرکت نباید لینک و یا وب‌سایت یکدیگر را در پلتفرم‌هایشان مسدود کنند. این نهاد دولتی همچنین استانداردهایی جهت سرویس‌های پیامکی به دو شرکت علی‌بابا و تنسنت پیشنهاد کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

سهام شرکت های تنسنت و علی بابا فرو ریخت

ادامه سخت گیری چین در حوزه رمز ارزها

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: بر اساس اطلاعات موجود این جزئیات در جلسه‌ای با شرکت‌های بزرگ از جمله علی بابا، تنسنت، بایت دنس، بایدو و ۲ تولید کننده موبایل اعلام شده است.

اگر شرکت‌ها از این دستور اطاعت نکنند، وزارتخانه مذکور به اقدامات دیگری متوسل خواهد شد. دستور جدید وزارت صنعت و فناوری ارتباطات چین جدیدترین گام این کشور برای تعیین قوانینی در صنایع مختلف از فناوری گرفته تا سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای است.

فضای اینترنت چین تحت تسلط چند شرکت بزرگ فناوری است که لینک‌ها و سرویس‌های رقیب را در پلتفرم‌های خودشان مسدود می‌کنند. به این ترتیب آنها محیطی را ایجاد می‌کنند که تحلیلگران آن را باغ‌های محصور می‌نامند.

در ماه‌های اخیر رگولاتورهای چینی شرکت‌های داخلی را به ایجاد انحصار و محدود کردن گزینه‌های انتخاب مشتریان متهم کرده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *