پیروی از بازار مالی چین مهمترین اولویت روسیه

قدرت جهانی چین در اقتصاد سبب شد کشورهایی مانند روسیه به فکر پیروی از الگوی چین در بازار مالی باشند.

به گزارش تجارت ایران و چین، قدرت چین در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست چین با پیشی گرفتن از رقبای خود به دومین اقتصاد برتر جهان تبدیل شد. به همین خاطر کشورهایی مانند روسیه به دنبال تبعیت و پیروی از بازار مالی  آن و چگونگی رسیدن به اقتصادی پویا هستند. روسیه به دنبال یکپارچه‌سازی بازار مالی خود با بازار مالی چین است و این موضوع را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

چین و روسیه هواپیمای مسافربری می سازند

تحلیل روابط روسیه و چین از نگاه اندیشکده روسی

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: در سندی که روز دوشنبه توسط کابینه وزرای روسیه و بانک مرکزی این کشور منتشر شد، آمده است: اولویت ما توسعه یکپارچه‌سازی با بازارهای آسیا و اول از همه بازار مالی چین می‌باشد. به کمک بانک مرکزی روسیه فعالیت‌های یکپارچه‌سازی بازارهای مالی روسیه و چین ادامه خواهند یافت.

این سند استراتژی بازار روسیه تا سال ۲۰۳۰ را با هدف تشکیل یک زیرساخت مستقل روس-چینی برای تسهیل دسترسی سرمایه‌گذاران روسی و چینی به بازار اوراق و بازار مالی هر دو کشور، تعیین می‌کند. طبق این استراتژی سهم ارزهای ملی دو کشور در پرداخت‌های دو جانبه افزایش خواهد یافت.

در همین زمان این سند تاکید می‌کند که روسیه به دنبال یکپارچه‌سازی مالی خود با سایر کشورهای آسیایی به جز چین هم می‌باشد.

طبق این سند استرتژیک برای افزایش نقش مسکو به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی برنامه‌هایی برای تسهیل واسطه‌های مالی روسیه با بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی طراحی شده است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *