چین چگونه بزرگترین خودروساز دنیا شد

شاید این پرسش در ذهن خیلی‌ها مطرح شود که چین چگونه به بزرگترین خودروساز در دنیا تبدیل شد؟

به گزارش تجارت ایران و چین، بزرگترین خودروسازی در دنیا متعلق به چین است. همین امر سبب شد تا چین و روش به کارگیری آن برای تولید و فروش محصولاتش همواره مورد توجه کارشناسان بازار خودرو قرار بگیرد. بهرام شهریاری کارشناس صنعت خودرو در کلاب هاوس درباره تولید خودرو در ایران بیان کرد: هنوز در دوره‌های قبل اقتصاد حضور داریم و قیمت را دستوری تعیین می‌کنیم؛ فراموش کردیم دنیا قیمت هدف را در نظر دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط بورسان منتشر شده، آمده است: هدف چین این بود تا ۲۰۱۰ بزرگترین سازنده کمی خودرو در دنیا باشد و در سال ۲۰۰۹ این‌طور شد. آنها اجازه خام‌فروشی به هیچ وجه نمی‌دادند و صنعت فولاد را به عنوان صنعت مادر تعریف نکردند. گفتند صنعتی مادر است که بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

همکاری شرکت خودروسازی رنو با شریک چینی

هشدار چین به تولید کنندگان خودروهای هوشمند

وی با طرح این پرسش که ما در ازای این کارها چه می‌کنیم؟ ادامه داد: به عوامل تولید نگاه کنید. تمام مواد اولیه در انحصار دولت است. وقتی صادرات مواد خام صرفه دارد چطور خودروسازی رشد کند؟ در این فضا طبیعی است که فولادساز سود می‌برد و خودروساز و قطعه ‌ساز ضرر می‌کنند.

شهریاری همچنین موقعیت اقتصادی جامعه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بازار مصرف را باید در نظر داشت، قدرت اقتصادی جامعه تحلیل رفته و نمی‌شود به فروش این دستگاه خودرو فکر نکرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *