تولید پالایشگاه های نفت چین به پایین ترین سطح خود در ماه اوت رسیده است

در حالی که صادرات سوخت در چین کاهش پیدا کرده، حجم تولید روزانه پالایشگاه‌های نفت این کشور در ماه اوت 2021 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است.

به گزارش تجارت ایران و چین، افت تولید روزانه پالایشگاه‌های نفت چین در اوت 2021 که بیش از همه از شیوع ویروس کرونا تاثیر گرفته، موجب شد تا تولید پالایشگاه‌های چین افت کند. دلیل دیگر این کاهش روند صادرات سوخت چین بوده است. این در حالی است که حجم تولید پالایش نفت چین در ماه اوت 58.35 میلیون تن معادل 13.74 میلیون بشکه در روز بود که نسبت به اوت سال گذشته 2.2 درصد کاهش داشته است. این آمار کمتر از 13.91 میلیون بشکه در روز در ژوئیه بود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: مجموع تولید در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ۴۷۰.۷۹ میلیون تن رسید که ۷.۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود و تا حدود زیادی روند احیای اقتصادی از تبعات اولیه همه گیری کووید ۱۹ را منعکس کرد.

بیشتر بخوانید:

پالایشگاه های نفت چین، روزانه ۱۴.۸میلیون بشکه فرآوری می کنند

موتور اقتصادی چین مسیر خود را عوض کرد

به گفته تحلیلگران، اگرچه پالایشگاه‌های دولتی تولیدشان را برای جبران بخشی از کاهش تولید پالایشگاه‌های خصوصی که با کاهش سهمیه واردات نفت روبرو شده اند، افزایش دادند اما کاهش سهمیه صادرات سوخت پالایش شده، فعالیت‌ها را محدود کرد.

شرکت سینوپک در اوت اعلام کرد ۱۰ درصد سوخت کمتری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته صادر کرده است و به دلیل کنترل‌های صادرات، انتظار دارد تولید در نیمه دوم سال در مقایسه با سال گذشته تقریبا ثابت بماند.

نرخ فعالیت در پالایشگاه‌های کوچک و مستقل چین در اوت ۶۳ درصد در مقایسه با ۶۴.۴ درصد در ژوییه بود.

طبق آمار رسمی، تولید نفت چین در اوت به ۱۷.۰۳ میلیون تن رسید که ۲.۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. تولید این کشور در مدت هشت ماه نخست سال میلادی جاری با ۲.۴ درصد افزایش، ۱۳۳.۲۲ میلیون تن بود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی چین ۱۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۱۵.۹ میلیارد متر مکعب رسید و تولید در فاصله ژانویه تا اوت با ۱۰.۸ درصد رشد، به ۱۳۶.۱ میلیارد متر مکعب رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *