رزمایش تقدیر مشترک 2021 به میزبانی چین برگزار شد

برای اولین بار ارتش چین میزبان رزمایش چند ملیتی حافظان صلح شد. این رویداد با حضور کشورهای پاکستان، مغولستان و تایلند برگزار شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، ارتش چین برای اولین بار میزبان رزمایش چند ملیتی حافظان صلح با نام “تقدیر مشترک 2021” شد. این رزمایش با حضور کشورهای تایلند، مغولستان و پاکستان روز چهارشنبه 24 شهریور 1400 برگزار شد که طی آن ارتش چین با به نمایش گذاشتن توان رزمی خود با استفاده از پهپادها و ربات‌های مین‌یاب قدرت خود را به رخ کشاند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: حدود هزار نظامی از کشورهای چین، پاکستان، مغولستان و تایلند در این رزمایش ده روزه که در یکی از پایگاه‌های آموزش نظامی ارتش آزادی‌بخش چین برگزار می‌شود، مشارکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آماده باش کامل ارتش چین در تنگه تایوان

ارتش چین و هند یک خط تلفن فوری برقرار کردند

نیروهای نظامی حاضر در این رزمایش، در مقابل جمعی از خبرنگاران درگیری میان حافظان صلح و تروریست‌ها را شبیه‌سازی کردند.

رویترز نوشت این تمرین نظامی که در کشور فرضی «کارانا» انجام می‌شود، بر اساس حادثه‌ای طراحی شده که برای نیروهای حافظ صلح چینی در کشور مالی رخ داد و جان یک نظامی این کشور را گرفت.

سربازان حاضر در این رزمایش، همچنین حادثه دیگری مربوط به سال ۲۰۱۶ در سودان را شبیه سازی کردند که در آن نیروهای حافظ صلح، وظیفه محافظت از غیرنظامیان در بحبوحه درگیری‌های مسلحانه را بر عهده داشتند.

در یک تمرین نظامی دیگر، پهپادهای نظامی بر فراز میدان نبرد به پرواز درآمدند تا بمب‌های جاسازی شده را مکان‌یابی کنند و پس از آن، ربات‌های مین‌یاب آن‌ها را خارج و خنثی کنند.

کشور چین به‌عنوان دومین تأمین کننده مالی عملیات‌های صلح‌بانی سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰، سهمی ۱۵ درصدی از هزینه‌های این مأموریت‌ها را برعهده داشت.

هم‌زمان با این رزمایش، رزمایش مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، با میزبانی روسیه در حال برگزاری است. این رزمایش ضد تروریستی تحت عنوان «مأموریت صلح-۲۰۲۱» از روز شنبه آغاز شده و تا بیست و پنجم سپتامبر (سوم مهر ماه) ادامه خواهد داشت.

نیروهای چینی در این رزمایش توانایی و قاطعیت خود در محافظت از صلح و ثبات در منطقه را با آمادگی رزمی، تسلیحات پیشرفته و حمایت لجستیک در سطح بالا، به نمایش گذاشتند.

«ژائو کانگ‌پینگ» فرمانده نیروهای چینی در این رزمایش گفت، این تمرین نظامی به چین کمک می‌کند دوستی و تبادلات نظامی با شرکای خود در سازمان همکاری‌های شانگهای را تقویت کند زیرا آن‌ها می‌توانند از یکدیگر آموزش گرفته و سطح تمرینات خود درباره سناریوهای مختلف رزمی را تقویت کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *