آیا نرخ یوآن افزایشی خواهد شد؟

یوآن، پول رسمی کشور چین، امروز با افت ناچیز 30 تومانی در پله قیمتی 4 هزار و 275 تومان قرار گرفت. طبق اصل فیبوناچی، در صورتی که این پول خارجی بتواند سطح مقاومتی اول که 4 هزار و 281 تومان است، پشت سر بگذارد، دامنه صعود قیمتی آن شروع خواهد شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، کشور چین برای بالا رفتن ارزش پول خود امکان استفاده شهروندان خارجی را از یوآن دیجیتال فراهم کرده است. طبق اعلام قبلی بانک مرکزی چین، در واقع مسافرانی که قصد سفر موقتی به این کشور را دارند می‌توانند یک کیف پول الکترونیکی داشته باشند و نیازی به باز کردن حساب بانکی داخلی برای پرداخت‌های روزمره نداشته باشند. ضمن اینکه یوآن دیجیتال اطلاعات کمتری از کاربران را نسبت به دیگر شیوه‌های پرداخت الکترونیک فعلی دریافت می‌کند و آنها را در دسترس اشخاص سوم و آژانس‌های دولتی قرار نمی‌دهد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بانک مرکزی چین به این نکته شاره کرده است که بین المللی شدن این ارز، نتیجه انتخاب بازار بوده است. موقعیت بین المللی ارز یک کشور به زیرساخت‌های اقتصادی آن و کارآمدی و باز بودن بازارهای مالی بستگی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

درحال حاضر کشور چین تلاش می‌کند تا با ایجاد روش پرداخت‌های جدید اعتماد بیشتری از مردم جلب کند و به این ترتیب حمایت آن‌ها را برای همه گیری یوآن دیجیتال در اختیار داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *