چرخش ایران به سمت اقتصاد چین

یوآن چین از جمله پول‌های پرقدرت جهان است که اکنون در بازارهای داخلی 4 هزار و 245 تومان معامله می‌شود. طبق الگوی فیبوناچی مقاومت آخر این ارز خارجی 4 هزار و 258 تومان و سطح حمایتی نهایی آن هم 4 هزار و 238 تومان است. شاید در آینده نزدیک این ارز یکی از ارزهای سرنوشت ساز کشور شود و به طور کلی اقتصاد چین در توسعه ایران نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، اکنون شرایط به گونه‌ای است قدرت اقتصادی چین به دلیل روند سریع صادرات واکسن کرونا و تولیدات صنعتی و فناوری، بسیار بالا می‌رود. به همین دلیل دولت جدید ایران هم بیشتر توجه خود را بر چنین قدرت‌های متمرکز کرده و به دنبال انجام معاهدات و قراردادهایی برای گسترش روابط با این کشور است.

بیشتر بخوانید:

به عنوان مثال پذیرش ایران در سازمان شانگهای، به دلیل تعویق از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و اوضاع نابسامان همسایه مرزی و استراتژیک ایران، یعنی افغانستان، نوعی پیروزی دیپلماتیک برای دولت ابراهیم رئیسی قلمداد می‌شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

به گفته دنیس راس، مشاور ارشد وزارت خارجه دولت باراک اوباما در امور خاورمیانه، عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای، با زمینه سازی روسیه و چین انجام شد. ایران با چرخش به سمت شرق قادر است تا از فشارهای بی‌امان ایالات متحده به این کشورها پناه برده و به نظر اکنون دولت آمریکا به نقشه بی نیاز دارد.

حال باید دید چگونه قدرت اقتصادی چین به ایران برای حفظ آرامش منطقه و توسعه اقتصادی آن کمک خواهد کرد.

 

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *