افزایش حمایت‌ های چین از کشور افغانستان

چین، یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان، به کمک افغانستان آمده تا مانع از بحران انسانی در این کشور شود. این کشور که به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان شناخته می‌شود، با همراهی پاکستان کمک‌های انسان دوستانه خود را به افغانستان می‌فرستند تا از ناامنی منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، تاکنون چین 31 میلیون دلار انواع مواد غذایی و ابزار پزشکی به افغانستان فرستاده است. این کشور سعی در جلوگیری از وقوع یک کندی بزرگ اقتصادی دارد که به شدت شرایط منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

ضمن اینکه ممکن است با ادامه مشکلات در افغانستان، میلیون‌ها نفر از مردم آن دچار فقر و گرسنگی شوند و از لحاظ اقتصادی یکی از گلوگاه‌های مهم منطقه پسرفت زیادی داشته باشد. برخی از کارشناسان منطقه بر این باورند که اقدامات چین در کمربند و جاده ابریشم طی درازمدت به اقتصاد افغانستان جانی دوباره خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌تر پکن از ادامه شرایط نابه‌هنجار افغانستان، همه گیری این شرایط و کشیده شدن این اوضاع به خاک خود ابراز نگرانی کرده بود. به همین دلیل برای کنترل این شرایط روی اقدامات طالبان حساب باز کرد. ضمن اینکه برخی تحلیلگران بر این اعتقادند که چین نگران از دست دادن معادن افغانستان است. این کشور دارای ذخایر بزرگ لیتیوم، ملزومات کلیدی خودروهای برقی، است و از این منظر برای چین بسیار اهمیت دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *