تلاش روسیه و بلاروس برای استفاده از فرصت های تجاری در منطقه خلیج بزرگ چین

روسیه و بلاروس در تلاش برای استفاده از فرصت‌های تجاری در منطقه خلیج‌بزرگ چین هستند.

به گزارش تجارت ایران و چین، کنفرانس ارتقاء فرصت‌های تجاری چین 16 سپتامبر با هدف تقویت مبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری گواندونگ با روسیه و بلاروس در منطقه خلیج بزرگ گواندونگ- هنگ کنگ- ماکائو  (GBA) در گوانجو برگزار شد. گفتنی است روسیه و بلاروس در تلاش برای استفاده از فرصت‌های تجاری در منطقه خلیج بزرگ چین هستند. در اوایل ماه سپتامبر چین از برنامه‌های توسعه Qianhai و Hengqin رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: فانگ لیکسو، رئیس شورای ارتقاء تجارت بین المللی استان گواندونگ (CCPIT Guangdong)، در این کنفرانس ابراز امیدواری کرد که سازوکارهای همکاری نزدیکتری بین گواندونگ، روسیه و بلاروس ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید:

فانگ گفت: “ما باید از فرصت استفاده کرده و با هم در منطقه همکاری عمیق گواندونگ-ماکائو و منطقه همکاری خدمات مدرن شنجن-هنگ کنگ کار کنیم، زیرا این دو منطقه بسترهای ویژه ای برای ارتقاء فرصت های تجاری و تقویت ارتباطات بین شرکت‌ها هستند.”

وی افزود: باید تلاش بیشتری برای تقویت همکاری در پارک صنعتی سنگ چین و بلاروس، ارتباطات تجاری در زمینه انرژی کم کربن، اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیکی مرزی و همچنین ارتباطات و حمل و نقل انجام شود.

آندری پوپوف، سرکنسول بلاروس در گوانجو، گفت: استان گواندونگ و مرکز آن گوانجو، همواره یکی از بزرگترین مشتریان محصولات بلاروس بوده است. وی همچنین به مشارکت شرکت‌های گواندونگ در ساخت پارک صنعتی سنگ چین-بلاروس اشاره کرد. آقای پوپوف افزود: “رئیس جمهور بلاروس در ژوئن سال جاری فرمان جدیدی را برای افزایش اقدامات ترجیحی برای شرکت‌های مستقر در این پارک امضا کرد.

یکی از اولویت‌های همکاری دو طرف، ارتقاء فناوری بدون سرنشین، 5G، هوش مصنوعی و پروژه‌های بیوتکنولوژی است که دقیقاً حوزه‌هایی هستند که شرکت های گواندونگ در آن دارای مزایای آشکاری هستند. ما از جامعه تجاری گواندونگ دعوت می‌کنیم تا همکاری برد-برد بیشتری با ما داشته باشد.”

اوگنی، نماینده تجاری سرکنسولگری روسیه در گوانجو نیز در این کنفراس اظهار داشت: “روسیه و جنوب چین از نظر صادرات و واردات و مبادلات فرهنگی، علمی، آموزشی و گردشگری پتانسیل‌های قابل توجهی دارند.”

در این رویداد همچنین از صندوق منطقه خلیج بزرگ، روسیه و چین رونمایی شد که مشترکاً توسط گواندونگ و روسیه با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلار راه‌اندازی گردیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *