گسترش تجارت مبادله ای پاکستان و چین

در مبادله پایاپای یا همان مبادله کالا به کالا، هیچ پول یا واسطه‌ای در میان نیست و صرفا محصول جابجا می‌شود که این شیوه خود یک نوع روش معامله است.

به گزارش تجارت ایران و چین، براساس اخبار منتشر شده از رسانه‌های پاکستان شرکت‌های این کشور قصد دارند مبادلات پایاپای فرامرزی (CBTA) خود با چین را افزایش دهند. این خبر در حالی منتشر شد که شرکت‌های پاکستانی در مراسم افتتاحیه ائتلاف مبادلات پایاپای فرامرزی (CBTA) در شهر ساحلی چینگدائوی چین شرکت کردند. هدف این مراسم در چین تقویت تجارت مبادله‌ای با کشورهای دیگر اعلام شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: اداره کل گمرک چین برآورد کرده است که حجم کل مبادلات پایاپای در سال 2020 از 130 میلیارد دلار فراتر رفته است.

تجارت متقابل بین المللی (IRTA)، یک سازمان جهانی برای مبادلات پایاپای، 65 تا 80 درصد از 500 شرکت برتر جهان تخمین زده می‌شود که به نوعی در مبادلات پایاپای شرکت می‌کنند و 65 درصد از شرکت‌های بورس نیویورک نیز مبادله پایاپای انجام می‌دهند.

به صورت مشابهی، مبادله پایاپای در پاکستان نیز نقش مهمی بازی می‌کند. پاکستان مازاد گندم و برنج خود را در ازای کودهای مورد نیاز و سنگ آهن به ایران صادر می‌کند.

بر اساس این گزارش، تجارت مبادله‌ای بین پاکستان و چین نیز اهداف بزرگی را دنبال می‌کند.

وانگ هویی، دبیرکل ائتلاف مبادلات پایاپای فرامرزی، طی اظهاراتی تأکید کرد که پلتفرم مبادلات پایاپای مرزی با مشکلات ریشه دار از جمله اطلاعات ناسازگار، قوانین و مقررات نامناسب و ارزیابی بی‌رویه کالاها و خدمات را ریشه کن خواهد کرد و تجارت مبادله‌ای بین 92 شرکت عضو فعلی خود را از 11 کشور از جمله چین، پاکستان، آلمان، هند و نیجریه افزایش خواهد داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *