رونمایی از پهپاد جنگی چین

رویترز نوشت چین امروز هفتم مهر 1400 از هواپیمای بدون سرنشین خود که ظاهری شبیه به هواپیمای Kratos XQ -۵۸A ساخت آمریکا دارد، رونمایی کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، محصول جدید هوایی چین موسوم به FH-۹۷ که امروز چهارشنبه هفتم مهر 1400 رونمایی شد، در ظاهر و اهداف شباهت زیادی به هواپیمای Kratos XQ -۵۸A ساخت آمریکا دارد. نماینده خط تولید شرکت فناوری هوافضا چین گفت: این پهپاد می‌تواند سلاح‌های مختلفی را حمل کند و  قابلیت جنگ الکترونیکی نیز دارد. وی جزییات زیادی از این هواپیما ارائه نداد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری روزپلاس منتشر شده، آمده است: آمریکا، انگلیس، استرالیا، هند و روسیه از جمله کشور‌هایی هستند که هواپیما‌های بدون سرنشین از این دست تولید می‌کنند. این نوع پهپاد‌ها ارزان‌تر و قابل مصرف‌تر از جنگنده‌های با سرنشین هستند.

نماینده خط تولید شرکت فناوری هوافضا چین از جزئیات فنی این پهپاد اطلاعات بیشتری ارائه نداد. همچنین نگفت که آیا برای صادرات این محصول جدید برنامه‌ای دارد یا خیر.

ظاهر این پهپاد تقریباً شبیه Kratos XQ-۵۸A است که اولین پرواز خود را در سال ۲۰۱۹ انجام داد. حداکثر سرعت پهپاد آمریکایی ۰.۸۵ ماخ و برد آن حدود ۲۲۰۰ مایل دریایی است.

ژانگ ژونگ یانگ، نایب رئیس این شرکت گفت: که برنامه این بود که این محصول را به یک “برند بین المللی درجه یک” و به یک بازیگر اصلی در صحنه جهانی تبدیل کنیم.

چین تاکنون هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی به کشور‌هایی از جمله امارات، پاکستان و صربستان صادر کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *