افزایش حجم مبادلات تجاری روسیه و چین

روسیه و چین بارها به دوستی و همکاری اقتصادی با یکدیگر اشاره کردند، وزارت توسعه اقتصادی روسیه به تازگی از نزدیک شدن حجم مبادلات تجاری روسیه و چین به 200 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، طیق اعلام وزارت توسعه اقتصادی روسیه حجم مبادلات تجاری میان این کشور و چین از ماه ژانویه 2021 تاکنون یک سوم افزایش یافته است. پیش‌بینی‌ها از ادامه روند رشد مبادلات تجاری خبر می‌دهند. ‌

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: «تا پایان سال، هر فرصتی وجود دارد تا به یک رقم بی سابقه تاریخی در مبادلات تجاری با چین برسیم.»

وی از اطمینانی که شرکت‌های چینی به بازار روسیه کرده‌اند، قدردانی کرد، که این اطمینان با فعالیت اقتصادی طولانی مدت و راه اندازی پروژه‌های جدید حتی در بحبوحه همه گیری کووید -19 نشان داده شده است.

این وزارتخانه قصد دارد تا 4 نماینده به چین اعزام کند تا در زمینه فعالیت‌های تجاری روسیه، تقویت همکاری با تاکید بر اقتصاد دیجیتال و توسعه پایدار کار کنند.

بر اساس آمار گمرک چین، حجم مبادلات تجاری روسیه با چین در پایان سال 2020 کاهش 2.9 درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می‌دهد و به 107.76 میلیارد دلار رسید.

با این حال، در سال‌های پیش از بحران کرونا، این شاخص به صورت ثابت رشد داشت و به تدریج از 69.52 میلیارد دلار در پایان سال 2016 به 110.75 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده بود.

هر دو کشور در نظر دارند، دوباره به مسیر رشد باز گردند و به هدف حجم مبادلات 200 میلیارد دلار در سال برسند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *