نظر مثبت موسسه CFA چین درباره بازار مالی منطقه خلیج بزرگ

در پی برگزاری اجلاس استعدادهای مالی موسسه CFA، این مجموعه نظر مثبت خود در خصوص بازار مالی منطقه خلیج بزرگ چین را اعلام کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، اجلاس استعدادهای مالی موسسه CFA همزمان با نمایشگاه بین‌المللی امور مالی چین در 19 سپتامبر در شهر گوانجو برگزار شد. در این رویداد موسسه CFA نظر مثبت خود را درباره بازار مالی منطقه خلیج بزرگ اعلام کرد. این نمایشگاه از مهمترین اجلاس‌های انجمن در چین است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: هدف از برگزاری این اجلاس، ارائه بستری برای متخصصان مالی در سراسر چین برای برقراری ارتباط و دستیابی به همکاری بیشتر است. در مجموع 65 پروژه ترکیب صنعت و امور مالی، به ارزش 1.017 تریلیون یوان (159 میلیارد دلار) در این نمایشگاه امضا شد و به بالاترین حد خود رسید.

متخصصان بخش مالی و نمایندگان دولت با موضوع “پرورش استعدادهای بین رشته‌ای”، در مورد چگونگی ایجاد سیستم مفید برای توسعه استعدادهای بین رشته ای و استفاده از فرصت های ایجاد شده، همکاری های مالی سبز و نوآوری در خدمات مالی در منطقه خلیج بزرگ (GBA) به گفتگو پرداختند.

بیشتر بخوانید:

ژانگ یی، مدیر موسسه CFA در چین، دیدگاه خود را در مورد محیط کلی مالی در GBA و نحوه جذب استعدادهای جهانی بیشتر و همچنین سرمایه گذاری خارجی بیان کرد. وی گفت: “گوانجو به عنوان یکی از موتورهای اصلی توسعه منطقه خلیج بزرگ تلاش می کند تا یک مرکز مالی بین المللی در منطقه ایجاد کند.

گوانجو نقش پررنگی را در پرورش و جذب استعدادهای مالی با چشم اندازهای جهانی ایفا می کند. مجموعه استعدادهای مالی که گوانجو به آن اختصاص داده است برای موسسات مالی بین المللی جذابیت بالایی دارد”.

بر اساس شاخص مرکز مالی جهانی 29 (GFCI 29) که به طور مشترک توسط Z/Yen Group Limited لندن و موسسه توسعه چین (شنجن) در ماه مارس سال جاری منتشر شد، هنگ کنگ در بین مراکز مالی سراسر جهان رتبه 4، شنجن رتبه 8 و گوانجو رتبه 22 را کسب کرد.

ژانگ تأکید کرد: “هنگ‌کنگ یک مرکز مالی بین‌المللی بسیار مهم است و دو شهر بزرگ دیگر در منطقه خلیج بزرگ نیز دارای رتبه بالایی در GFCI 29 هستند. این بدان معناست که اگر شهرهای GBA بتوانند به سطح بالاتری دست یابند و مزایای خود را با هم ترکیب کنند به احتمال زیاد منطقه خلیج بزرگ می‌تواند یک مرکز مالی مهم در منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد. ”

برنامه ایجاد منطقه همکاری عمیق گوانگدونگ-ماکائو و طرح توسعه منطقه همکاری بخش خدمات شنجن-هنگ کنگ، اصلاحات زیادی از جمله هم‌گرایی مقررات، پیوند فرآیندها و ادغام خدمات را ایجاد کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *