مسدود کردن حساب کاربران در صرافی های هوبی و بایننس

در پی فشار حداکثری چین بر معاملات ارز دیجیتال، صرافی‌های هوبی و بایننس حساب کاربران خود را مسدود کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت چین در تازه‌ترین اقدام خود تمامی معاملات بازار ارز دیجیتال را غیرقانونی خواند. در پی این تصمیم و فشار به فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال در این کشور دو صرافی هوبی (Huobi) و بایننس نیز حساب کاربران خود را مسدود کردند و تا پایان سال 2021 ارائه خدمات را را به مشتریان خود متوقف می‌سازند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ارز دیجیتال و به نقل از یوتودی به نقل از دنیای اقتصاد منتشر شده، آمده است: هوبی در اطلاعیه خود اعلام کرد: هوبی گلوبال حساب کاربرانی را که در چین سکونت دارند به‌تدریج تا ساعت ۲۴ (به وقت محلی) روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی) مسدود خواهد کرد و امنیت دارایی‌های کاربران را تضمین می‌کند.از طریق اطلاعیه‌های رسمی، ایمیل و پیام‌های متنی شرایط و جزئیات را به کاربران اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. علاوه‌ بر این، بایننس، رقیب هوبی هم اعلام کرده است که دیگر به کاربران چینی اجازه ثبت‌نام در این صرافی را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

صرافی هوبی روز ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) امکان ساخت ایجاد جدید از سوی کاربران چینی را مسدود کرد. کالین وو، خبرنگار چینی فعال در حوزه ارز دیجیتال، گفته است اکنون با توجه به تشدید محدودیت‌ها، صرافی‌های ارز دیجیتال با فشار بیشتری مواجه هستند.

بانک مرکزی چین به‌تازگی اطلاعیه‌ای منتشر و در آن ارائه خدمات از سوی صرافی‌های خارجی به کاربرانی چینی را غیرقانونی اعلام کرده است. ریشه‌های هر دو صرافی بایننس و هوبی به چین باز می‌گردد، اما این دو غول حوزه ارز دیجیتال پس از آنکه دولت در سال ۲۰۱۷ معاملات خارجی را ممنوع اعلام کرد، مجبور شدند به کشور دیگری نقل مکان کنند.

معامله‌گران چینی مدت‌هاست که با کمک سرویس‌های تغییر آی‌پی (VPN) به صرافی‌های خارجی دسترسی پیدا می‌کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *