گوشی های شیائومی زیر دست امنیت سایبری آلمان

مدتی قبل گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه گوشی‌های هوشمند شیائومی داده‌های کاربران را سانسور می‌کند، در پی آن مدیران این شرکت این موضوع را رد و تاکید کردند که در حفظ اطلاعات کاربران پایبند به قوانین اروپا هستند.

به گزارش تجارت ایران و چین، رویترز به نقل از سخنگوی وزارت کشور آلمان نوشت: گوشی‌های هوشمند ساخت شیائومی زیر دست دیده‌بان امنیت سایبری فدرال این کشور  است تا بررسی بیشتری روی آنها انجام شود. گفتنی است مدیران شیائومی چین اعلام کردند که این موضوع صحت ندارد و این شرکت بر داده‌های دیتای عمومی اتحادیه اروپا پایبند است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: سازمان امنیت سایبری دولتی لیتوانی هفته گذشته اعلام کرد تلفنهای شیائومی یک قابلیت داخلی برای شناسایی و سانسور واژه هایی نظیر “تبت را آزاد کنید”، “زنده باد استقلال تایوان” یا “جنبش دموکراسی” دارند. در گزارش مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی آمده بود تلفن شیائومی اطلاعات گوشی را به صورت رمزنگاری شده به سروری در سنگاپور ارسال می کند که خلاف مقررات دیتای اروپایی است. اما سخنگوی شیائومی اعلام کرد این شرکت به مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا پایبند است.

بیشتر بخوانید:

شیائومی روز دوشنبه اعلام کرد از یک کارشناس خارج از این شرکت برای ارزیابی ادعاهای مطرح شده از سوی لیتوانی درباره وجود قابلیتهای سانسور در گوشیهای ساخت این شرکت استفاده می کند.

طبق اطلاعات شرکت استراتژی آنالیتیکس، شیائومی برای نخستین بار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند در اروپا شد و ۱۲.۷ میلیون دستگاه گوشی در این منطقه به بازار عرضه کرد.

شیائومی به همراه سایر رقیبان چینی پس از این که شرکت هواوی هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفت و فعالیت واحد تلفن هوشمند این شرکت فلج شد، سهم بازارشان را افزایش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از درخواست آمریکا برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی با اشاره به نگرانی‌های امنیت ملی و احتمال جاسوسی چین با استفاده از تجهیزات این شرکت، آلمان نگرانی‌های امنیتی درباره استفاده از فناوری شرکت‌های چینی مانند هواوی در شبکه ۵G داشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *