رتبه اول سرمایه گذاری 2020 سهم چین شد

رتبه اول سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی 2020 سهم چین شد. رشد سالانه این کشور در سرمایه‌گذاری، به چیزی در حدود 12.3 درصد معادل 153.7 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اعلام وزارت بازرگانی چین و اداره ملی آمار و اداره تبادلات خارجی چین در سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال 2020 رتبه اول را کسب کرد. “سی‌جی‌تی‌ان” نوشت: این کشور در سال گذشته حدود 20.2 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های برون مرزی در جهان را به خود اختصاص داد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط اتاق بازرگانی ایران و چین و به نقل از ایرنا منتشر شده، آمده است: بر این اساس، سهام سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲.۵۸ تریلیون دلار برآورد شده است.

سرمایه‌گذاری های چین در سال گذشته ۴۵ هزار شرکت خارجی در ۱۸۹ کشور و منطقه را تامین مالی کرده و بیش از ۸۰ درصد از کشورها و مناطق جهان را پوشش داده است؛ سرمایه گذاری چین در کشورهای واقع در امتداد کمربند و جاده نیز در سال ۲۰۲۰ روندی پایدار داشته و حجم کلی آن رشدی ۲۰.۶ درصدی را بر مبنای سالانه تجربه کرده و ارزش آن معادل ۲۲.۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

بیش از ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین در سال ۲۰۲۰ در خدمات بخش‌های تجاری، تولید، عمده فروشی و خرده فروشی و همچنین بخش های مالی تزریق شده که سرمایه گذاری ثبت شده کلی بیش از ۱۰ میلیارد دلاری از سوی چین را بدنبال داشته است.

شرکت‌های خارجی تاسیس شده با بودجه چین در سال ۲۰۲۰ میلادی اقدام به استخدام ۲.۱۸ میلیون کارمند محلی کردند که این تعداد کارمند، معادل ۶۰.۶ درصد از تعداد کل کارمندهای استخدام شده در این شرکت‌ها بوده است.

مسئولان چین با این پیش‌بینی که شرایط جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی همچنان وخیم و پیچیده باقی خواهد ماند، اعلام کرده‌اند که توسعه شرکت‌های خارجی را تسهیل می‌کنند و به ارتقاء اقدامات مربوط به کنترل و پیشگیری از پاندمی کرونا می‌پردازند و همکاری‌های با کیفیت بالا تحت ابتکار کمربند و جاده را تعمیق خواهند کرد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *