هوندا اینتگرای چینی را چقدر می شناسید؟

چینی‌ها از هوندا اینتگرای چهار خود رونمایی کرده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، بازار خودروی چین از رونمایی هوندا اینتگرا چهار خود خبر داده است. چندی پیش در نمایشگاه تیانجین عکس‌هایی از این خودرو لو رفت. به اعتقاد عده‌ای هوندا اینتگرا همان هوندا سیویک نسل یازدهم است که باز طراحی شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط اتومبیل فارسی منتشر شده، آمده است: هوندا در چین با دو شریک تجاری همکاری می‌کند؛ دانگ فنگ و GAC که هر دو برای تولید و فروش خودروهای محبوب هوندا تمایل زیادی دارند و بازار خودروی چین نیز به محصولات هوندا روی خوش نشان می‌دهد.

هوندا برای رفع این معضل، مدل‌های پرفروش خود را در چین با دو نام و دو طراحی ظاهری تولید می‌کند. در حالی که هوندا سیویک در شهر ووهان توسط دانگ‌فنگ هوندا تولید می‌شود، شرکت گوانگچی هوندا نیز در شهر گوانگژو نسخه متفاوت از سیویک را با نام اینتگرا معرفی کرده است.

هر دو خودرو در اجزای فنی، نمای داخلی و حتی بخش زیادی از طراحی بیرونی مانند در‌ها و شیشه‌ها با یکدیگر مشترک است.

هوندا اینتگرا را می‌توان به خاطر چراغ‌های باریک‌‌تر که با LEDهای ماتریکسی همراه شده‌اند و به زیبایی به جلوپنجره متصل شده‌اند از هوندا سیویک جدید تشخیص داد.

علاوه بر این طرح سپر جلو نیز متفاوت و خلوت‌تر است و ورودی‌های هوای دو طرف آن حذف شده‌اند. در نمای عقب نیز چراغ‌های L شکل کوچک‌تری نسبت به سیویک دارد و علاوه بر این یک دیفیوزر نسبتا بزرگ روی سپر عقب، شب تاب‌های عمودی و خروجی‌های اگزوز دو‌گانه از دیگر تفاوت‌های ظاهری اینتگرا و سیویک به شمار می‌رود.

بر اساس آنچه وبسایت وزارت صنایع و تکنولوژی چین اعلام کرده، طول اینتگرا کمی بیشتر از هوندا سیویک است. طول، عرض و ارتفاع هوندا اینتگرا به ترتیب 4689، 1802 و 1415 میلی‌متر است.

در حالی که هوندا هنوز تصویری از نمای داخلی اینتگرا منتشر نکرده، می‌دانیم که تفاوتی با هوندا سیویک ندارد . این به معنای آن است که یک نمایشگر 10.2 اینچی به جای صفحه کیلومتر و یک نمایشگر 9 اینچی لمسی برای اطلاعات دیگر در این خودرو تعبیه شده و امضای جدید این شرکت یعنی دریچه‌های سیستم‌تهویه متصل به هم با طرح لانه زنبوری به صورت افقی در طول داشبورد دیده می‌شود.

در حالی که هوندا جزییاتی از ویژگی‌های فنی اینتگرا منتشر نکرده است، نشان‌های 240 و توربو روی بدنه آن، پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن را لو می‌دهد. موتور 1.5 لیتری VTEC هوندا که 4 سیلندر است و به توربوشارژ مجهز شده، 180 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلوی هوندا اینتگرا منتقل می‌شود.

از آنجایی نام اینتگرا از نظر تاریخی به سیویک مربوط می‌شود، این انتخاب هوندا برای استفاده از آن با یک نسخه چینی چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. وبسایت رسمی گوانچی هوندا اعلام کرده اینتگرا از سه ماهه چهارم سال 2021 وارد بازار چین خواهد شد و انتظار می‌رود از نظر قیمتی به هوندا سیویک نزدیک باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *