10 نکته مهم که قبل از سفر به هنگ کنگ باید بدانید

هنگ کنگ از جمله مقاصد محبوب و پر سفر است که سالانه تجار، بازرگانان و گردشگران بسیاری را به خود می بیند. اما گردشگرانی که برای کسب و کار به این شهر می روند، اگر قوانین و آداب و رسوم این شهر آگاهی نداشته باشند، همواره دچار چالش می شوند. از این رو کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه به نکات مهمی اشاره می کنند که قبل از سفر به هنگ کنگ بهتر است مد نظر قرار دهید.

1- دیم سام را حتماً امتحان کنید: دیم سام طیف وسیعی از غذاهای کوچک چینی است که به طور سنتی در رستوران‌ها برای صبحانه و ناهار ارائه می‌شود.

2- کارت گردشگری اختاپوس را به محض رسیدن تهیه کنید. به عنوان مثال، با ارائه این کارت می‌توانید از خدمات حمل و نقل عمومی با قیمت مقطوع بهره‌مند شوید.

3- از طبیعت زیبای هنگ کنگ غافل نشوید: بازدید از مکان‌های دیدنی مثل قله ویکتوریا و بندر ویکتوریا را نباید از دست بدهید.

4- اگر از دست‌فروش‌ها و دکان‌های کنار خیابان خرید انجام می‌دهید، فراموش نکنید که حتماً چانه بزنید! درست است که هنگ کنگ شهر پیشرفته‌ای به شمار می‌رود، اما در برخورد با دست‌فروش‌ها و فروشندگان مبتدی می‌توانید تخفیف قابل توجهی دریافت کنید.

5- تا آنجا که می‌توانید، سوار تراموا شوید! تراموا یکی از قدیمی‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در هنگ کنگ به شمار می‌رود. تراموا نه تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه استفاده از آن نیز بسیار لذت‌بخش است.

6- محل اقامت خود را با دقت فراوان انتخاب کنید، چون قیمت مسکن در این منطقه بسیار بالا است. توصیه می‌شود محل اقامت‌تان را زودتر رزرو کنید.

7- انعام دادن در هنگ کنگ مرسوم نیست و لزومی به انجام این کار وجود ندارد.

8- هرگز از آب شیر ننوشید. با اینکه مقامات رسمی ادعا می‌کنند آب لوله‌کشی پاکیزه است، اما شما جانب احتیاط را رعایت کنید و از بطری، آب بنوشید.

9- در ساعات شلوغی از مترو استفاده نکنید؛ در غیر این صورت، به دردسر خواهید افتاد!

10- بیش از آنچه تصور می‌کنید، پول بردارید، چون هنگ کنگ یکی از مقاصد لاکچری و گران‌قیمت به شمار می‌رود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *