جهان در حیرت موشک جدید چین

وبگاه تحلیلی آسیا تایمز: موشک جدید چینی که جهان را به حیرت کشاند، قابلیت خاموشی سراسری تمام شهرهای آمریکا را دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، آسیا تایمز وبگاه تحلیلی در خصوص موشک جدید ساخت چین نوشت: این موشک چینی با سرعت 6 ماخ توان فروریختن یک شهر را دارد و با قطع خطوط ارتباطی و برق عملا زنذگی مردم را نابود می‌کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

موشک جدید چین با قابلیت شوک مغناطیسی

در گزارشی که توسط خبر آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از آسیا تایمز منتشر شده، آمده است: در حالی که سلاح‌های پالس الکترومغناطیسی (EMP) جدید نیستند، اما مخرب و موثرند و این چیزی است که دانشمندان نظامی چین روی آن حساب می کنند.

به گفته تیم محققان آکادمی فناوری پرتاب موشکی چین در پکن، موشک جدید که برد ۳۰۰۰ کیلومتر با ۶ برابر سرعت صوت (حدود ۲۵ دقیقه پرواز) دارد، در جو زمین باقی می‌ماند. این موشک پس از عبور از منطقه مورد نظر یک انفجار ایجاد می‌کند .این امر شوک‌های برقی را به پالس‌های الکتریکی کوتاه اما بسیار قدرتمند تبدیل می کند.

«سان ژنگ» دانشمند چینی در این باره گفت: این می‌تواند ۹۵ درصد از انرژی را تنها در ۱۰ ثانیه آزاد کند، مناسب برای تخلیه آنی و باعث ایجاد پالس الکترومغناطیسی می‌شود. این باعث فرسودگی موثر دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود.»

پالس الکترو منغناطیسی یک انفجار عظیم از انرژی الکترومغناطیسی است که می‌تواند به طور طبیعی رخ دهد یا عمدا تولید شود. این انرژی بی ضرر از انسان عبور می‌کند.

چنین میدان مغناطیسی باعث حرکت الکترون‌های سیم‌های مجاور شده و در نتیجه باعث افزایش قدرت مخرب در هر وسیله الکترونیکی در محدوده می‌شود.

موشکی با قابلیت تخریب کل شبکه برق آمریکای شمالی

برخی معتقدند که این نوع سلاح‌ها می‌توانند برای ایجاد اختلال گسترده در صنعت برق استفاده شوند. «پیتر پری»، تحلیلگر دفاعی در کمیسیون کنگره آمریکا پیشتر گفته بود که شما می‌توانید از یک چنین سلاحی برای تخریب کل شبکه برق آمریکای شمالی استفاده کنید.

این تحلیلگر آمریکایی گفت: «هنگامی که شبکه برق قطع می‌شود، همه چیز فرو می‌ریزد. همه چیز به برق بستگی دارد، مخابرات، حمل و نقل، حتی آب.»

وی گفت که ساختن سلاح پالس الکترو مغناطیسی در توان بسیاری از نظامیان خواهد بود و می‌توان ستون‌های فناوری را در یک کلانشهر بزرگ از بین برد.

موشک‌های «دانگ فنگ-۱۷» و «آوانگارد» قابل رهگیری نیستند.

ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنان خود در ۴ مارس ۲۰۲۰ در کمیته نیروهای مسلح سنای ایالات متحده ، به قابلیت‌های موشک‌های پنج ماخی چین و روسیه اشاره کرد.

میلی گفت: «هیچ دفاعی برابر موشک‌های مافوق صوت وجود ندارد. شما توان دفاع برابر آن را ندارید. آن‌ها آنقدر سریع پیش می‌روند که نمی‌توانید به آن برسید.»

برخی کارشناسان می‌گویند: ممکن است بتوان در آخرین لحظات پرواز موشک مافوق صوت را رهگیری کرد. این بدان دلیل است که موشک مافوق صوت در مرحله پایانی خود کندتر از یک موشک قاره پیماست، اما اعتقاد بر این است که موشک‌های مافوق صوت مانند «دانگ فنگ-۱۷» چین و «آوانگارد» روسیه اساساً قابل رهگیری نیستند، زیرا خیلی سریع حرکت می‌کنند.

در انتهای این گزارش آمده است، پدافند موشکی کنونی آمریکا قادر به دفاع مقابل موشک‌های مافوق صوت نیست، به این دلیل که این نوع موشک‌ها در ارتفاع کمتر و در فضایی متفاوت پرواز می‌کنند.

«کینگستون ریف» متخصص امور موشکی در انجمن کنترل تسلیحات در واشنگتن گفت: رادارها و حسگرهای زمینی و فضایی نیز برای ردیابی این نوع موشک‌ها به چالش کشیده می‌شوند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *