افزایش تولید زغال سنگ برای کمبود برق چین

کمبود انرژی برق در چین مشکلات زیادی برای این کشور به وجود آورده، بر همین اساس دولت چین از معادن زغال‌سنگ خواست تا تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش تجارت ایران و چین، کشور چین با کمبود شدید انرژی برق مواجه است. به این ترتیب دولت چین از 70 معدن خودمختار مغولستان داخلی خواست تا تولید زغال‌سنگ را به 100 میلیون تن افزایش دهند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

چین اکنون با بهای بی‌سابقه و کمبود برق مواجه است به نحوی که برق در سراسر کشور سهمیه‌بندی و تولید صنعتی فلج شده است.

اطلاعات رسمی نشان می‌دهد که مغولستان داخلی دومین منطقه تولیدکننده زغال‌سنگ چین بوده و توانسته که در سال ۲۰۲۰ کمی بیش از ۱ میلیارد تن یعنی بیش از ۲۵ درصد زغال سنگ این کشور آسیایی را تولید کند.

با این حال، این میزان تولید در سال ۲۰۲۰ حدود ۸ درصد کاهش یافت و از آوریل تا ژوئیه امسال نیز روندی نزولی داشت. این موضوع تا حدی به دلیل کارزار ضد فساد پکن علیه صنعت زغال‌سنگ است که از پارسال معدن کاران را از تولید بیش از ظرفیت تعیین شده منع کرده و منجر به کاهش تولید شده است.

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که افزایش قیمت زغال سنگ و مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن دلیل کمبود برق در قسمت‌های وسیعی از چین است.

چین در هفته‌های گذشته اقدام‌های زیادی در ارتباط با قطع فعالیت استخراج بیت کوین انجام داده به طوری که ارزش این بازار حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گفته تحلیلگران، قطع برق ممکن است تقاضای چین برای خودروهای برقی را متوقف کند زیرا ایستگاه‌های شارژ در بخش‌هایی از این کشور فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. از هفته گذشته، خاموشی‌ها باعث تعطیلی برخی ایستگاه‌های شارژ در ساعات پرترافیک شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *