کاهش نفت خام چین در آخرین ماه تابستان

واردات نفت خام چین که در ماه‌های اخیر رو به افزایش بود، با کاهش ورود نفت خام در آخرین ماه تابستان مواجه شد. عده‌ای علت آن را واردات بیش از حد در ماه‌های قبل می‌دانند و برخی نیز سختگیری دولت چین برای فعالیت پالایشگاه‌های نفت را دلیل این کاهش ذکر کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اطلاعات شرکت انرژی اویل‌ایکس واردات نفت خام چین در آخرین ماه تابستان سال 2021تا 9/62 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/2 میلیون بشکه در روز کمتر بود و کاهش 8 درصدی داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: اطلاعات شرکت تحقیقات انرژی اویل‌ایکس نشان می‌دهد واردات نفت‌خام چین در آخرین ‌ماه تابستان نسبت‌به سال گذشته در همین دوره ۲/ ۲میلیون بشکه در روز معادل ۷/ ۱۸درصد پایین آمده‌است.

بیشتر بخوانید:

واردکنندگان اصلی آسیا از جمله چین در سال گذشته میلادی از شرایط قیمت پایین نفت در بهار و تابستان یعنی زمانی‌که قیمت نفت تقریبا نصف سطح فعلی بود استفاده کرده و مقدار بسیار بالاتری نفت وارد کرده بودند.

واردات نفت‌خام چین در ‌ماه گذشته تحت‌تاثیر نظارت سختگیرانه دولت بر واردات و فعالیت‌های پالایشگاهی‌ قرار داشت. به‌علاوه، کاهش فعالیت اقتصادی چین در‌ ماه سپتامبر بر واردات نفت‌خام این کشور هم تاثیر گذاشته ‌است.

بارگیری محموله‌های نفتی در سپتامبر به سمت چین نزدیک به متوسط ۵ ساله بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *